Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Het geluid dempen van een zoemend aquarium filter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Canon
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 7:24 pm    Onderwerp: Het geluid dempen van een zoemend aquarium filter Reageer met quote

Goeden avond,

Ik heb laast een aquarium filter gekocht (Eheim 2080), en die maakt toch een laag zoem geluid.
Niet heel storend als ik achter de computer zit met muziek, maar het gebeurd allemaal op mijn slaapkamer. Als ik wil slapen hoor ik het ligt, en als ik op een bepaald punt sta hoor/voel ik het.

http://www.arkpetsonline.co.uk/images/products/eheim-2080-professional-34747.jpg

Zijn echt lage trillingen.

Nu heb ik een mooi piepschuimen hokje gemaakt (5cm dik), en daar in nog weer geluidsisolerend materiaal. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPMTFtz2Tql1wRqDB9p3fo1xkGGLMSXxutUR09YcRi8Z85MEQW

Maar ik hoor het nog steeds. die trillingen gaan er gewoon doorheen ofzo. Hij staat ook op dat schuim.

Het is zo dat de kap de trillingen geeft. Het is niet zo dat als ik hem op een rubber plaatje zet dat het dan weg is. dat dempt het juist helemaal niet, want het filter trilt na mijn weten verder niet.


Iemand enig idee wat ik nu kan doen??

Bedankt!
Naar boven
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als u met piepschuim bedoelt de witte harde polystyreen platen: dit is een uitstekende geluidweergever. Dat moet er meteen weer af. Misschien helpt een houten kastje (mdf of zo) met daarin het noppenschuim. Maar het maakt wel veel uit waar de pomp precies op staat. Als dat een houten kastje of een vloer is dat kan de trilling van de pomp door dat kastje of vloer worden weergegeven.
Als o een stenenvloer hebt (met of zonder vloerbedekking): zet de pomp op de vloer, maak het houten kaste als een stolp / kap en zorg dat die kap of stolp de pomp zo min mogelijk raakt.
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit onderwerp gaat ook over aquaria!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Canon
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk aan, hier heb ik zeker wat aan!
Ik ben dus verkeerd bezig geweest.

Mijn Filter staat nu op dat geluidsdempend materiaal. Wat weer op laminaat staat en de vloer is van beton.

Ik heb dat topic gelezen geluidforum, alleen heb ik bij mij het dat het geluid niet vanaf de grond komt, maar echt van de kap waarin het motortje zit.


Mijn vraag is nu dus vooral: Wat is nu het best als piepschuim niet werkt? Ik ben er best wel druk mee geweest, maar dit werkt dus juist als een geluidsweergever haha. Wil niet graag weer zo'n fout maken.

Een kast met geluidsisolerend materiaal zou beter zijn? Maakt het nog uit wat voor kast, en wat voor geluidsisolerend materiaal?

Heel erg bedankt voor het mee denken, want je zit er toch een beetje mee...

Groetjes Canon
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 1:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op diverse visfora staan vergelijkbaar probleem met de Eheim pompen.
Kan het niet een een oplosbaar probleem in de pomp zelf zijn ,zie tips hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Kluster



Sinds: 17-6-2013
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2013 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Handig, ga ik ook even naar kijken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.