Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

verkeerslawaai storend in huis - vijver met fontein plaatsen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
krt



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2013 7:11 pm    Onderwerp: verkeerslawaai storend in huis - vijver met fontein plaatsen Reageer met quote

Beste,

Woon aan een betonbaan, max snelheid is 70 maar 95km/h is hier geen uitzondering.
Ik heb mijn 'gewoon' dubbel glas laten vervangen door geluidswerend glas 5(5)5-16-10, dit geeft een zeer merkbaar verschil maar soms hoor ik nog storend geluid.

Wat ik nu overweeg is, een siervijver(tje) aan te leggen met in mijn voortuin hierin een fontein.
Zo hoop ik de laatste storende geluiden te maskeren.

- De vraag, gaat het geluid van de fontein uw niet storen = nee
- is een binnenfonteintje niet een makkelijkere oplossing = nee, dit geef net genoeg geluid naar mijn zin

Mijn vragen aan de experts hier:


is mijn'gedacht' correct, maw kan ik verkeerslawaai (deels) maskeren met een fontein
hoeveel decibel maakt een buitenfontein, moeilijk hier informatie over te vinden

ps. ik heb geen last van trillingsgeluid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2013 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://en.wikipedia.org/wiki/Auditory_masking

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychoakoestiek

Het lijkt me dat het niveau vrij hoog moet zijn om het geluid geheel te maskeren. Niemand kan het niveau van 'n vijver met fontein vooraf aangeven. Het is namelijk erg afhankelijk van het volume, de valhoogte, etcetera. Een flinke waterval (IJsland) kan makkelijk boven de 100 dB(A) op 1 m1 komen, dus mocht je grootse plannen hebben....
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.