Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Betonnen scheidingsmuur isoleren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen85
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2013 8:49 pm    Onderwerp: Betonnen scheidingsmuur isoleren Reageer met quote

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerst post op dit forum. Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het isoleren van contactgeluid in mijn woning. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen omdat ik het antwoord niet kan vinden op het forum.

De volgende casus speelt bij mij. Ik ben sinds een half jaar gaan wonen in een twee onder een kap woning uit bouwjaar 1990. Verder een prima huis alleen ik hoor de buren vaak. Hierbij valt te denken aan lopen, deuren dicht maken, de wc doorspoelen, soms praten. De woning heeft een gietbetonnenscheidingsmuur van 23 cm dik. De vloeren van de bovenverdieping en de zolder zijn doorgestort. Omdat ik erg gevoelig ben voor burengeluid (komt door mijn vorige appartement daar heb ik echt een trauma opgelopen van het burengeluid) slaap ik nu met oordopjes. Nu wil ik van de zolder een slaapkamer gaan maken maar wel geheel geluidsisolerend. Het dak wil ik ook extra isoleren voor buitengeluid (het dak is sinds de bouw al geisoleerd voor warmte). De vloer van de slaapkamer wil ik isoleren voor de contact geluiden van de buren. Op de vloerisolatie wil ik laminaat leggen.

De vraag is nu, welke materialen kan ik het beste gebruiken voor de scheidingsmuur, dak en vloer ? en welke materialen hebben de beste prijs kwaliteit verhouding?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2013 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Deze vraag is wel héél erg breed en algemeen. Bovendien vraag ik me af wat je aan verbetering verwacht. Misschien is een complete doos-in-doos constructie van een slaapkamer, mits je zolder daar groot genoeg voor is, uiteindelijk wel het meest aangewezen. Dakvensters, dakkapellen en in mijn ervaring ook akoestisch zwakke aansluitingen van hellende daken ter plaatse van de vloer, woningscheidende muur en nok maken dit eigenlijk een probleem waar je met een akoestische deskundige bouwkundige ter plaatse naar zou moeten kijken. Een indicatie van het beschikbare budget is overigens ook altijd handig, net als van de afmetingen van de zolder en de gewenste grootte van de slaapkamer.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
9WEST



Sinds: 27-6-2013
Berichten: 72
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2013 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

In plaats van een drumstel, kun je een bed in deze ruimtes plaatsen:
http://www.esmono.nl/
Vergeet niet de lucht aan- en afvoer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2013 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

9WEST schreef:
In plaats van een drumstel, kun je een bed in deze ruimtes plaatsen:
http://www.esmono.nl/
Vergeet niet de lucht aan- en afvoer!


www.ambitec.nu levert ze ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.