Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid reuze transformator

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sir Olf



Sinds: 4-7-2014
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 5:01 pm    Onderwerp: Geluid reuze transformator Reageer met quote

Hallo experten,

Ik overweeg de aankoop van een huis maar op 40 meter van het terras achteraan staat het einde van een elektriciteitsnetwerk (voor dit ondergronds de stad in gaat denk ik).
Dit geeft een constant middellaag bromgeluid en achteraan in de tuin (zonder belang voor het leefcomfort) zou ik dit beschrijven als onaangenaam na 5 minuten. Op het terras is dit iets beter afgeschermd door natuurlijk groen en is het eerder een vervelend achtergrondgeluid maar wel nog te luid om de aankoop te overwegen.
Ik vraag mij af of het op die afstand nut heeft een geluidabsorberende muur van 2 meter te bouwen of komt het geluid er gewoon overheen? Zo ja, hoeveel geluidsreductie zou ik ermee kunnen bereiken?
Hieronder een link naar de lokatie. Het gaat om het huis ten noorden van het electriciteitsgebouw.

Alvast bedankt voor de raad.

Hier ligt het.

ps: Welke zoektermen moet je op google gebruiken om een expert die ter plaatse kan komen te raadplegen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 5:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.lne.be/themas/erkenningen/bestand/erkende_milieudeskundigen_geluid_trillingen.pdf
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sir Olf



Sinds: 4-7-2014
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is al zeer nuttig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 5:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1694 - Geeft een goed beeld van haalbaarheid. Let op dat laagfrequent zich minst makkelijk laat afschermen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sir Olf



Sinds: 4-7-2014
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al wat zitten lezen, waaronder dit topic, en mijn grootste angst is dat er, door de afstand van de bron, niet veel aan te doen is. Moest het met deze gegevens sowieso een hopeloze zaak zijn ga ik geen expert inhuren. Bij twijfel is het voor mij daarentegen wel echt de moeite. Het perceel ligt namelijk echt heel goed. Dicht bij 2 opritten, zuid-west en een kleine helling naar achter die op een natuurgebied uitgeeft. Dat is gewoon uniek en in de buurt van Brussel anders onbetaalbaar. Volgens mij is de aanwezigheid van die transformator de enige reden dat het nog niet verkocht is.
Dus moest iemand daarop kunnen/durven antwoorden, graag ... anders wordt het betalen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.