Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidswerende schutting

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2016 12:06 am    Onderwerp: geluidswerende schutting Reageer met quote

Geachte dames/heren,

Ik heb dit forum al aardig doorgespit, woon langs een drukke weg, en twijfel wat voor schutting te zetten, max hoogte is 2m, afstand tot de weg vanaf de schutting +-5 m, tot het huis in het diepste punt van de tuin is het 14m.
Ik neig er naar om voor de zekerheid een kokowall noisereducer te laten zetten, helaas zie ik een hoop mensen die om advies vragen, maar zelden de ervaringen achteraf delen.
Ik lees hier ook dat een andere zware schutting ook zou voldoen, moet ik dan alleen aan beton denken, of zou een 'dichte' hardhouten schutting ook voldoen.
Ook kwam ik op internet nog een zogenaamde heideschutting tegen, gazetten aan twee kanten van een paal gevuld met balen heide, lijkt me dat dit wel goed absorbeert, maar de isolatie misschien wat tegenvalt. Heeft iemand nog een idee om misschien zelf iets te fabriceren? Ik ben iig benieuwd naar de reacties!
Naar boven
Bedrijf
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2016 9:12 am    Onderwerp: Geluidswerende schutting Reageer met quote

Wij kunnen je helpen met een scherm dat groen begroeid is en toch voldoende massa heeft om geluid te reduceren. Het effect voorspellen is lastig, akoestische bureaus kunnen dat uitrekenen. Klantervaringen zeggen meer: 90% is tevreden, 10% had er meer van verwacht. Kijk maar eens op onze website : neem even contact op met het forumbeheer voor onze advertentietarieven.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2016 12:57 pm    Onderwerp: Re: geluidswerende schutting Reageer met quote

Anonymous schreef:
Geachte dames/heren,

Ik heb dit forum al aardig doorgespit, woon langs een drukke weg, en twijfel wat voor schutting te zetten, max hoogte is 2m, afstand tot de weg vanaf de schutting +-5 m, tot het huis in het diepste punt van de tuin is het 14m.
Ik neig er naar om voor de zekerheid een kokowall noisereducer te laten zetten, helaas zie ik een hoop mensen die om advies vragen, maar zelden de ervaringen achteraf delen.
Ik lees hier ook dat een andere zware schutting ook zou voldoen, moet ik dan alleen aan beton denken, of zou een 'dichte' hardhouten schutting ook voldoen.
Ook kwam ik op internet nog een zogenaamde heideschutting tegen, gazetten aan twee kanten van een paal gevuld met balen heide, lijkt me dat dit wel goed absorbeert, maar de isolatie misschien wat tegenvalt. Heeft iemand nog een idee om misschien zelf iets te fabriceren? Ik ben iig benieuwd naar de reacties!


Schutting van meer dan 10 kg/m^2 is zinloos. Hij moet wel dicht zijn en als het ding absorbeert is dat zeker niet verkeerd.
Er is op dit forum software om aan dit soort situaties te rekenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.