Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidswand maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Davy Boutsen



Sinds: 7-1-2016
Berichten: 2
Woonplaats: Bree

BerichtGeplaatst: Zo Apr 24, 2016 8:52 pm    Onderwerp: Geluidswand maken Reageer met quote

Besten,
Ik woon aan een kruispunt van een drukke 4-vaksbaan, mijn perceel licht zo een 1.80cm hoger dan de weg. Ik zou het geluid zo veel mogelijk willen weren uit de tuin met een budget dat veel lager licht dan wat de gemeenten uitgeven aan geluidswanden...
Nu vraag ik mij af welke vermindering in geluid ik kan teweegbrengen met een wand van betonplaten tot een hoogte van 2 à 2.5m (lees; dus afscherming tot 3.8 a 4.3m boven de weg). Kan iemand mij hiermee helpen, of me vertellen waar ik zo een berekening kan laten maken alvorens ik de aankoop van de betonplaten uitvoer...
Alvast bedank en zonnige groetjes uit Bree
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Apr 25, 2016 10:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1385

Hier kun je een rekenblad downloaden.
Als de geluidsbron en het ontvangpunt zich niet hoog boven de grond bevinden klopt het wel redelijk met de praktijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.