Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gast
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2014 9:29 pm Onderwerp: Vliegveld Drachten uitbreiding: geluidshinder? |
|
|
Het vliegveld Drachten zou gaan verdwijnen zo verscheen er een bericht in de krant van 2002:
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=2432
Maar nu 12 jaar later heeft men weer plannen om het vliegveld te gaan privatiseren. Er zouden niet 20.000 vliegbewegingen worden gemaakt maar dan 10.000. In 2002 werd het verzoek afgewezen maar het is nu opnieuw in onderzoek. Want het kost flink wat geld om de landingsbaan te gaan slopen. De mensen die vlakbij het vliegveld wonen zijn tegen de uitbreiding van het vliegveld. Zie http://www.drachtstercourant.nl/nieuws/42938/ingezondenprotest-tegen-uitbreiding-vliegverkeer-vliegveld-drachten/
De woningen zullen waarschijnlijk in waarde gaan dalen als het vliegveld gaat uitbreiden. Wat vinden jullie? |
|
Naar boven |
|
|
Linda
Sinds: 2-1-2011 Berichten: 344 Woonplaats: midden van het land.
|
Geplaatst: Zo Sep 21, 2014 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
Quote: | ...... Smallingerland legt al jaren geld toe op het in standhouden van het vliegveldje, dat met zo’n vierduizend vliegbewegingen per jaar tot een van de kleinste van Nederland mag worden gerekend. .....
.......Het onderzoeksbureau denkt dat de luchthaven van Drachten kan doorgroeien naar 10.000 vliegbewegingen per jaar door een combinatie van recreatief vliegen en zakelijk luchtverkeer. In het geschetste scenario neemt Drachten dan een deel van het kleine luchtverkeer over van Lelystad, dat zich steeds verder ontpopt als nationale luchthaven voor lijnvluchten...... |
Dat zou betekenen dat het aantal vliegbewegingen zal verdubbelen.
Er wordt gesproken over kleine luchtvaart......dat zullen geen grote lijnvliegtuigen zijn.
Definitie van kleine vliegtuigen is tot 6000 kilo ,boven de 6000 kilo zijn het grote vliegtuigen.
Zie wiki over deze categorie.
Wat daar dus de lucht in gaat of wil landen is niet groter/zwaarder dan een middelmatige vrachtauto.
Ter vergelijking ; een Boeing 747 is leeg al meer dan 160.000 kilo.
Het verhaal van de gemeente kan je lezen op ouderenjournaal.nl/friesland.
Zal in deze tijd niet makkelijk zijn om iemand te vinden die dit vliegveldje wil overnemen.
Die kleine luchtvaart zal mogelijk minder geluid veroorzaken dan de plannen van de Dragracers.
Je zou juist verwachten dat Lelystad gaat protesteren vanwege de lijnvluchten waar wel grotere passagiersvliegtuigen gebruik van gaan maken.
@Geluidforum ,is dit weer van Roelof zijn IP? |
|
Naar boven |
|
|
Linda
Sinds: 2-1-2011 Berichten: 344 Woonplaats: midden van het land.
|
Geplaatst: Wo Okt 01, 2014 11:21 pm Onderwerp: |
|
|
Linda schreef: | ...Je zou juist verwachten dat Lelystad gaat protesteren vanwege de lijnvluchten waar wel grotere passagiersvliegtuigen gebruik van gaan maken.... |
Daar zijn dus wel protesten tegen.
Omroep flevoland heeft een heel dossier over Lelystad Airport.
Schiphol werkt al langer met een online geluidmeetsysteem zie noiselab.casper.aero/ams. |
|
Naar boven |
|
|
|