Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

meetrillende/resonerende TL-verlichtingsarmaturen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gast88
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 10:55 am    Onderwerp: meetrillende/resonerende TL-verlichtingsarmaturen Reageer met quote

Beste forumleden,

ik heb een probleem met meetrillende / resonerende TL armaturen

Situatie:
oefenruimte voor een fanfare orkest

onder het plafond zijn TL armaturen gemonteerd (opbouw armaturen) bestaande uit een gezette metalen bak met reflectoren

Nu gaan de reflectoren volgens mij mee resoneren bij bepaalde toonhoogtes. Hoe kan ik dit verhelpen?

De reflectoren bestaan uit dun materiaal wat in een raster met elkaar is verbonden. Als je de reflectoren demonteert zie je dat de achterkant van de reflectoren open is. Zou het helpen als ik deze achterkant met bijv. een siliconenkit volspuit, zodat hier massa ontstaat?

Graag jullie commentaar!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoelt dat de reflectoren aan achterzijde in een soort (dubbele) V-vorm openstaan? Het reflectormateriaal zal dun zijn, neem ik aan (<1 mm).

Het eenvoudigst lijkt me de refectoren aan de binnenzijde van kleine strookjes zelfklevend ontdreuningsmateriaal met een dikte van zo'n 2 mm te voorzien. Let er bij het terugmonteren van de reflectoren op dat deze niet kunnen 'rammelen' in de armatuurbehuizing. Klem de reflectoren om dit te voorkomen eventueel vast met behulp van een dubbelzijdige schuimtape.

PS: Dit topic gaat (op termijn) naar de sectie Hobby en Vrije Tijd Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
gast88
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 12:27 pm    Onderwerp: reflectoren Reageer met quote

Hallo,

ja dat klopt, het is een V vorm die aan de achterkant open is. Ik denk dat het echt heel lastig is en een monniken werk is om alles te beplakken. Daarom dacht ik aan iets van kit of zo om het te ontdreunen.

Dat van het vastzetten met schuimband is een goeie.... moet ik eens kijken waar ik dat kan kopen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 1:31 pm    Onderwerp: Re: reflectoren Reageer met quote

gast88 schreef:
Hallo,

ja dat klopt, het is een V vorm die aan de achterkant open is. Ik denk dat het echt heel lastig is en een monniken werk is om alles te beplakken. Daarom dacht ik aan iets van kit of zo om het te ontdreunen.

Dat van het vastzetten met schuimband is een goeie.... moet ik eens kijken waar ik dat kan kopen?


Het plakken hoeft niet netjes of aaneengesloten. Stripjes zelfklevend materiaal in het midden (waar het plaatwerk de meeste 'vrijheid' heeft om te resoneren) is voldoende!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans Djembe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 2:46 pm    Onderwerp: TL armatuur trammelt Reageer met quote

Ik heb hetzelfde probleem. Heeft de oplossing bij jullie gewerkt.
Zijn er geen alternatieve roosters op de markt?


Dank alvast!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.