Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Mogelijkse geluidsoverlast spoorlijn?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stijn_B
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2015 2:10 pm    Onderwerp: Mogelijkse geluidsoverlast spoorlijn? Reageer met quote

Beste allen,

Momenteel heb ik met mijn vriendin een perceel grond op het oog. Dit is gelegen in landelijk gebied. Op ca. 250m vanaf de woning is een spoorlijn aanwezig, momenteel bestaande uit 2 sporen met een dagelijks verkeer van 275 - 300 treinen per dag.

Men zal de spoorweg uitbreiden tot 4 sporen (werken zijn reeds bezig). Hierbij wordt tevens een geluidsmuur geplaatst, echter tot net voorbij het perceel. Ter hoogte van het perceel wordt een groenscherm geplaatst, wat bij mijn weten amper een isolerend effect creeërt m.b.t. geluid.

Momenteel ligt het perceel binnen een geluidszone van 50db afkomstig van de sporen.

Lijkt jullie dit aanvaardbaar, zijn er mogelijkheden om de tuin zelf nog te isoleren van het geluid? Hierbij denk ik vb. aan panelen type "Noistop"? De perceelsgrens ligt op ca. 250m vanaf het geluid.

Momenteel is de mogelijkse geluidshinder ons enige punt waarop we een bod zouden weigeren op de grond. Verder is het top.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,

Stijn
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2015 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1378

Effect van een scherm is erg afhankelijk van de hoogte van het scherm (t.o.v. bron en ontvanger), maar sterker nog van de afstanden tussen bron en scherm danwel ontvanger en scherm.

Een en ander kan wellicht beter worden beoordeeld op basis van een tekening of Google Maps screenprint met daarin ingeschetst het voorgenomen scherm.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.