Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

low budget oplossing straatlawaai?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
supernova2
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2015 3:11 pm    Onderwerp: low budget oplossing straatlawaai? Reageer met quote

Dag allen,

Ik ben 6 weken geleden verhuisd naar een studio (gehuurd) met dubbel glas maar ik heb erg veel last van straatlawaai (zowel verkeer als dronken hoerenlopers) Smile
Ik woon op de 2de verdieping van een hoekpand op een plein met veel cafés.
3 Ramen kijken uit op het plein en 2 ramen op de zijstraat (kasseien! en een tram).

Een low budget oplossing die al een deel van het geluid kan dempen zou geweldig zijn want oordoppen volstaan niet.
Ik word wakker van de ochtendspits maar ook midden in de nacht van het gejoel van testosteron-boys. In de zomer komen er dan de terrassen van de cafés nog bij (geen sluitingsuur hier dus reken in het week-end maar tot 05am).

Dussss....
Is er een plaat (mousse/schuim/whatever) dat ik voor de ramen kan zetten 's avonds?
Of bestaan er doeken die betaalbaar zijn en toch redelijk dempen (ik denk dan aan dingen die ze gebruiken in de theaterwereld)?
Ik zoek iets dat niet enkel budgetvriendelijk is maar ook te plaatsen en te verwijderen is zonder al te veel gehannes. Het hoeft geen esthetische oplossing te zijn en ook geen permanente.
Als ik maar kan slapen.

Tips welkom! Wink
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2015 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het enige dat helpt is een plaat zwaar materiaal met een zo groot mogelijke spouw ten opzichte van het bestaande glas monteren, kierdicht. Het los vullen van die spouw zal ook nog een flinke verbetering betekenen. Oplossingen met schuim en gordijnen werken nauwelijks/niet.
En als het geluid deels laagfrequent is moet je ook nog oppassen want een dergelijke constructie kan laagfrequent geluid zelfs versterken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.