Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Golfplaat: Dubbelwandig of enkelwandig tegen regengeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rene
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2016 9:16 am    Onderwerp: Golfplaat: Dubbelwandig of enkelwandig tegen regengeluid Reageer met quote

Hallo,

Wil tegen achterzijde van mijn huis een overkapping realiseren over het terras. Deze komt tussen de muur van de buren en mijn bijkeuken in dus aan 3 zijden dicht.

Nu wil ik graag weten of een dubbelwandige golfplaat beter geluid isoleert tegen regenval dan een enkelwandig. Ik wil het liefst een golfplaat die zoveel mogelijk licht doorlaat en dat doet de enkelwandige beter, namelijk 88% tegenover 80% dubbelwandig.

Maar als dubbelwandig echt een stuk minder regengeluid doorgeeft dan ga ik toch liever daarvoor.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet,

Rene
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2016 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Familie van mij heeft zo'n soort overkapping van doorzichtige kunststof. Horen en zien vergaat je als er regendruppels op kletteren, om van hagel maar te zwijgen. Harde, buigstijve, lichtgewicht materialen hebben nu eenmaal die (natuurkundige) nadelen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2016 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gast schreef:
Familie van mij heeft zo'n soort overkapping van doorzichtige kunststof. Horen en zien vergaat je als er regendruppels op kletteren, om van hagel maar te zwijgen. Harde, buigstijve, lichtgewicht materialen hebben nu eenmaal die (natuurkundige) nadelen.


Waarom geen dubbel glas?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2016 1:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Waarom geen dubbel glas?
Vrijwel zeker door een combinatie van tekort aan technisch inzicht en onwetendheid op dit gebied. Zijn shoppers en in zee gegaan met een goedkope aanbieder, een pas gestart bedrijfje met weinig ervaring. Het spul is ook nog geplaatst met onvoldoende afschot, waardoor er veel vuil op blijft liggen en vaak gereinigd moet worden wat erg lastig gaat.
Overigens denken ze vrijwel alles zelf beter te weten. Prima toch?!

Ik kom er niet zo vaak en heb er nauwelijks hinder van.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.