Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Voorzetwand tv geluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanessa
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 1:15 pm    Onderwerp: Voorzetwand tv geluid Reageer met quote

Hallo,

Wij hebben voornamelijk last van tv geluid van onze buren.
Hun geluidsbox zit gemonteerd op de gezamenlijke tussenmuur
Nu willen we een simpele voorzetwand maken om het ergste weg te halen.
Ik vind het ook wel prettig om de wanden en plafond zo min mogelijk te beschadigen
Ik vond een Gamma filmpje over het isoleren van wanden tegen geluid.
Hierbij word het hout ingeklemd en heb je dus geen schroeven in de muur.
Alleen vraag ik me wel af of dit een stevige constructie is en er gaat maar 1 gipsplaat op.
Een tweede laag lijkt me onverstandig om erop te plaatsen omdat het hout niet vast zit?

Iemand ervaring met de Gamma voorzetwand?
Of is deze manier echt af te raden?

Groeten Vanessa
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2016 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me aanmerkelijk eenvoudiger en goedkoper om (eerst) de speaker of de tv aan de zijde van de buren los te koppelen, al is het maar om te bezien of het probleem hiermee kleiner wordt.

Een dergelijke oplossing is in alle gevallen goedkoper dan het plaatsen van een voorzetwand.

Beter dan de Gamma wand (en zwaarder uit te voeren, zoals met dubbele (naden laten overlappen!) gipsplaten) zijn wanden op basis van een ontkoppeld regelwerk, zoals van Akoestikon of Nevima (beiden via de bouwhandel verkrijgbaar, inclusief documentatie). Let wel dat een voorzetwand niets doet t.a.v. eventueel flankerend geluid. Het ontkoppelen van de bron heeft ook dan de voorkeur.

Succes.

Zie tevens: http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1878
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Vanessa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2016 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord. Aan de buurzijde valt helaas niets te doen aan de speaker!!
Ik ga toch voor een voorzetwand. Ik heb nog wel wat vragen in een nieuw bericht geformuleerd want een goede uitvoering van voorzetwand vind ik lastig en onduidelijk wat het beste is...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.