Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidshinder door bedrijf op bedrijven terrein

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roelof



Sinds: 18-8-2010
Berichten: 83

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2016 10:45 am    Onderwerp: Geluidshinder door bedrijf op bedrijven terrein Reageer met quote

Een ijsco boer met vele koelingen maakt dat er veel herrie is op het bedrijven terrein. Hoe zit het met geluidshinder op een bedrijven terrein? Zijn daar ook regelingen voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2016 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, daar zijn regelingen voor. Informeer bij je gemeente.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
roelof



Sinds: 18-8-2010
Berichten: 83

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2016 2:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Schrijven van de omgevingsdienst

Vijf bedrijventerreinen vallen onder het regime van de Wet geluidhinder. Hier gelden normen voor alle bedrijven samen en per individueel bedrijf op basis van de Wet milieubeheer/Activiteitenbesluit. Voor de [bedrijfsnaam] is gemeentelijk beleid van toepassing en er zijn nog een aantal bedrijventerreinen waar alleen normen gelden voor individuele bedrijven op grond van de Wet milieubeheer/Activiteitenbesluit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2016 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Indien je bij de gemeente een klacht indient is deze 'verplicht' te controleren of aan de vergunde waarden wordt voldaan. Kan wel een tijdje overheen gaan.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2016 1:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rechtsbijstand geeft aan:



Hierbij kom ik terug op de bovengenoemde kwestie.

Ik heb voor u uitgezocht of er maatregelen kunnen worden ondernomen tegen de geluidsoverlast die u ervaart vanuit het bedrijf onder uw woning. Ik bericht u als volgt.

Uit het bestemmingsplan blijkt dat het bedrijf, dat onder uw woning is gevestigd, daar gevestigd mag zijn. Daartegen kan niets worden ondernomen. Voorts woont u, als ik het goed begrijp, direct boven de ijszaak. In dat geval, telt uw woning, die dan als bedrijfswoning moet worden gezien, niet als geluidsgevoelig object in de zin van het activiteitenbesluit. Er kan dan helaas niets tegen de geluidsoverlast worden gedaan. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Voor wat betreft de koelinstallatie is mij niet duidelijk welke overlast u daarvan ondervindt. Kunt u mij wellicht foto’s toezenden? Ik kan mij dan een beeld van de situatie ter plaatse vormen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.