Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Opvoerpomp zoemt door naar PVC

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2016 3:31 pm    Onderwerp: Opvoerpomp zoemt door naar PVC Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een hobby, het houden van een aquarium.
Ik heb een zogenoemd bioloog filter. Dit betekend dat een opvoerpomp het water 1,5m omhoog pompt het aquarium in. Deze pomp maakt een lichte zoem en ik wil dit minimaliseren.



Ik heb dus een opvoerpomp. Daaraan zit een een rubberen slang die het weer vast zit aan PVC.
Ik had verwacht dat de rubberen slang de trillingen wel zouden minimaliseren en het dus niet echt hinderlijk zou zijn. Toch is het zo dat als ik mijn oor op mijn PVC leg een duidelijk versterkt zoem geluid hoor, wat dus betekend dat de trillingen doorgaan naar de PVC.

Weet iemand een geschikte oplossing?

Ik wil mijn kast ook van binnen bekleden met noppenschuim. Maart dit lost het 'probleem' niet op dat de PVC buizen de trillingen doorgeven.

Hartelijk dank!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.