Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gast
|
Geplaatst: Di Nov 19, 2024 12:13 pm Onderwerp: Contactgeluid nieuwbouw |
|
|
Hoi allen,
Sinds 2018 woon ik in een nieuwbouwwoning. Gemaakt met prefab betonnen muren. En een kleine ankerloze spouw.
Nu ervaar ik sinds het begin dar in er woon heel veel contactgeluid van de buren.
Met name alles wat er gebeurd op hun vloer (lopen, dingen laten vallen (en dat is vaak!!).
Dus alles hoor ik vanaf hun begane vloer.
Dit gaat via de spouw ook naar boven. En het geluid komt zelfs naar de zolder. Even hard als beneden.
Het geluid lijkt zich dus te verplaatsen door de spouw, geen idee waarom het geluid anders boven zo hard hoorbaar is terwijl het bij hun beneden gebeurd.
Nu is er een meting uitgevoerd wat uiteraard voldeed met die minimale eisen die er maar zijn.. maar goed de oplossing is er dus niet.
Ik zit er al een tijdje doorheen en dit wordt alleen maar erger omdat ik nergens rust ervaar in mijn eigen huis.
En zal het zooooo graag opgelost zien. De rest van de huizen hebben dit allemaal niet. Waardoor er bij mij toch echt een fout lijkt te zijn gemaakt.
Maar waar moet ik het zoeken? Nu ben ik wat fotos van de bouw terug gaan kijken en heb ik wel wat gezien maar geen idee of dit het kan zijn. Heeft iemand een idee hoe ik hier een foto bij kan voegen?
Ik heb nergens nog plinten, zal dit een verschil kunnen maken?
Iemand enig idee waarom het geluid van hun beneden vloer helemaal naar boven gaat bij mij? Ik hoor echt precies wanneer ze wakker zijn en het geluid stopt niet. Is dit dan echt via de spouw? Of hoe zou het geluid anders kunnen gaan? |
|
Naar boven |
|
|
Nieuwbouww Gast
|
Geplaatst: Di Nov 19, 2024 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
Oh nog ter aanvulling. Die man die de meting deed gaf wel aan dat het geluid een beetje gek ging ter hoogte van mijn eettafel. Helaas heb ik nooit kunnen horen of begrijpen wat hij nou bedoelde aangezien de meting via de bouwer ging en ik alleen maar het rapport te zien kreeg waarin het voldeed. |
|
Naar boven |
|
|
Nieuwbouww Gast
|
Geplaatst: Di Nov 19, 2024 12:17 pm Onderwerp: |
|
|
|
|
Naar boven |