Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidhinder verplaatste keuken onderburen (appartement)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 10:49 am    Onderwerp: Geluidhinder verplaatste keuken onderburen (appartement) Reageer met quote

Quote:
Ik heb last van een trillend brommend geluid van de beneden buren. Zij hebben het appartement pas gekocht. De vorige eigenaar heeft de keuken verplaats naar de huiskamer. Overdag heb ik er geen last van maar in de avond wel. Ik weet niet of het de leidingen zijn denk het zelf wel tevens hoor ik de afzuigkap en de afwasmachines. Ik ben nog niet naar de buren geweest het geluid is niet de hele avond te horen maar ik heb er toch last van. Wat kan ik het beste doen.
Ik ben bang dat ik afgescheept zal worden. En wil ook geen ruzie.


Het niet deugdelijk (trilling-gedempt) ophangen van een (van eigen motor voorziene) afzuiger/afzuigkap en leidingen aan het plafond kan tot hinder leiden. Daarom hebben veel appartementen een afzuiging in de hal en worden afzuigkappen zonder motor geplaatst (die, naar mijn mening en ervaring, veelal onderpresteren door het geringe debiet, het beperkte onderhoud en de kleine leidingdiameters).

Ik adviseer je de klacht te bespreken met onderburen, zodat zij bij hun keukeninstallateur kunnen informeren naar hoe een en ander is uitgevoerd. Mocht dit tot niets leiden dan de zaak aankaarten bij de VVE (bepalingen in splitsingsakte of reglement) of verhuurder.

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.