Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Welke ondervloer tegen geluid vd onderburen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Simon
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2021 5:18 pm    Onderwerp: Welke ondervloer tegen geluid vd onderburen? Reageer met quote

Hoi,

Ik woon driehoog in een jaren 50 appartement.

In 2010 heb ik in oa in mijn woonkamer door een tapijtenwinkel een vloerbedekking met ondervloer laten aanleggen.
Tenminste ik dacht dat er een goede ondervloer zou komen om het contactgeluid te verminderen.

Al jaren heb ik veel last van mijn onderburen die luid praten. Ook soms in de late uurtjes rond 02-03 's nachts hoor ik hen praten en met de deuren slaan. Gisterenavond was het zo luid, dat het net lijkt alsof zij naast mij in de woonkamer zitten. Ik ben zelf dan wel wakker maar ik vind het behoorlijk vervelend.

Ik heb de factuur van de desbetreffende tapijtwinkel uit 2010 opgevraagd en daarin lees ik dat er helemaal geen ondervloer is geplaatst maar slechts een dunne vilten ondervloer ter bescherming van de vloerbedekking.
Dus grote kans dat al geruime tijd mijn onderburen ook last van mij hebben.

Het appartement is flink gehorig en soms denk ik dat mijn buurvrouw die naast mij woont geluid maakt, maar dan zijn het echt de onderburen. Geluid kruipt echt langs de muur omhoog. Het geluid zou ook van mijn niet werkende gashaard en inbouwkasten lekken.

Ik probeer zelf heel erg mijn geluidsoverlast te beperken.
In de toekomst wil ik handdrum (luchtgeluid) kopen, zelf speel ik een beetje onversterkt gitaar, mogelijk later naar versterkt. En mijn kleine pc subwoofer (die zo laag mogelijk staat) trilt ook lekker over de vloer.

Mijn vloerbedekking is dringend aan vervanging toe. Ik kies voor een laagpolig vloerbedekking. Met een ondervloer die flink geluidreduceert.


Mijn vraag is eigenlijk:

Wat voor soort ondervloer kan ik kopen?

Zit er een groot verschil tussen de 25 dB en 27 dB ondervloer?

Als de vloerbedekking eruit ligt probeer ik de gaten te kitten. En iets met de gashaard te doen.

nb) mijn kale vloer bestaat uit losse houten planken. Precies kan ik het niet zeggen

hartelijk dank Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.