Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast buren 2-kapper (ankerloze spouwmuur)
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Althausen: Ik heb eens naar die MP3 geluisterd.

Als buitenstaander zegt dat echter niet veel. Je weet gewoon niet naar wat je aan het luisteren bent.
Dus ook juridisch vertelt die opname niets.

Lees eerst die sticky hier eens door: MET sublinks
[BURENOVERLAST] LEES DIT EERST!!!

En in jouw geval: denk eens aan de "Rijdende Rechter".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2012 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag deze problemen gelezen.
Eerst het overlast in de avond. Een agent welke verteld dat hij niets kan doen is niet juist. In een eerdere topic heb ik een wetsregel opgeschreven welke uit het wetboek van strafrecht komt namelijk, artikel 431 wetboek van strafrecht.
"met geldboete van de eerste categorie wordt bestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord"

Voor een ieder welke in de nachtrust verstoord wordt is dit een handvat. Samen uitkomen is het beste.

Een nieuwe woning moet voldoen aan een bouwverordening. De gemeente moet er op toezien dat de woning gebouwd wordt die aan de normen voldoet.
Klaarblijkelijk voldoet de woning niet aan de normen. Nu kan je een akoestisch adviseur inschakelen om je gelijk aan te tonen, maar elke adviseur is in principe afhankelijk ondanks dat hij zijn best doet om zo goed mogelijk te meten. In dit geval denk ik dat het beter is om bouw en woning toezicht aan te spreken dat ze hun werk niet goed gedaan hebben (wel even wat taktischer brengen). Dit kan een hoop geld schelen.

Wat ik weet over splitsingen van woningen in Amsterdam is dat er totaal niet gekeken wordt naar de geluidsisolatie. Het enige criteria is dat de vloeren een uur brandwerend moeten zijn. Ik heb ook een situatie meegemaakt dat de gene welke last had van de bovenburen geluidsisolatie moest aanbrengen van de rechter. Er is op dat vlak wel iets te verwachten in een rechtspraak, maar je moet ontzettend uitkijken hoe en wat je doet.

In de meeste gevallen kan je het beste kijken of je opponent genegen is om mediation te beproeven. Hiermee heb je kans om met elkaar als goede buren er uit te komen.

Dit is wat ik even van mijn hart moet betreffende deze topic
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.