Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast door dun plafond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mientje
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 11, 2006 4:51 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast door dun plafond Reageer met quote

Hoi iedereen,

Ik heb sinds 2 maanden een stel als bovenburen ipv 1 persoon. Hierdoor merk ik dat mijn plafond dunner is dan dat ik zelf had gedacht.
De geluiden waar ik last van heb zijn: doordreun van het lopen, wanneer er gestofzuigd wordt (ik hoor precies waar gestofzuigd wordt). Het gaat dus niet om de muziek of hard praten.

Ik ben in paniek geraakt en vroeg gelijk aan een kennis om te kijken wat voor plafondisolatie mogelijk is. Echter, mijn vriend zegt dat ik eerst bij de buren moet checken hoe ze hun vloer hebben geisoleerd.

Concreet mijn vraag: wat is nu de volgorde om dit overlast aan te pakken? Moet ik eerst naar mijn buren gaan, moet ik mijn VvE of kan ik maar gelijk gaan isoleren aangezien 2 op de 3 mensen last hebben van geluidsoverlast?

Ik weet dus niet wat mijn rechten zijn om het tegen te gaan en wil absoluut geen ruzie met de buren. Aan de andere kant, vind ik dat mensen normaal hun gang moeten kunnen gaan in hun huis. Moet ik ze gaan vertellen om zachter te lopen??

Help!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken niets van Nederlandse regelgeving.

Belangrijk is te weten wat plafond er juist is (exact).
Hebben de bovenburen iets gewijzigd t.o.v. de voorgaande enkele buur?

Je beschrijving wijst naar contactgeluid. Zonder beschrijving is dit alles gokken.

Bespreek je probleem met deze buur op een niet aanvallende manier, vermoedelijk zijn zij niet eens bewust van je probleem.
Kijk of zij suggesties hebben ter verbetering.

Als uiteindelijk regeltjes ter sprake komen, moeten de Nederlandse experts je helpen, of praten met eigenaar of woningbouwvereniging, hoe die dingen ook in elkaar zitten in Nederland.

En lees de informatie en links over burenlawaai hier in dit subforum geentered door Smile Dhr. Geluid L. Forum.....

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En kijk eens hoe die vloer van de buren in elkaar steekt.
Als je toch wilt isoleren, kun je dat misschien ook bij hen doen. In geval van contact geluid werkt dat volgens mij beter dan je eigen plafond isoleren.

Eric?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 12:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bert,

Klopt, dit was in feite wat ik wou weten eerst met hoe ziet het plafond er exact uit, en hebben die buren iets gewijzigd.

Ik bedoelde met plafond de gehele scheiding naar hogerliggend verdiep.

Ik ben traag, de stap per stap kind of guy .....

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
J.F.Oros
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 2:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric, Bert, stop wandering and came back home :twisted: :mrgreen:
___________________
........[b]Flaviu[/b]........
( ( ( ( ( ( :roll: ) ) ) ) ) )
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Flaviu,

Your emoticons only work when you're registered.

Twisted Evil Warning: Invasion by a Rumanian ....... (damnit, can't find an applicable notion to describe such a strange being).

Smile Flaviu, while you're one of the rare very good ones, now and then we still need the company of some serious people .... Dutch is home for me, I have to settle for The Netherlands as Bert is, but for one or the other reason Bert's southern Dutch neigbors (the good ones) don't make Forums (not clever enough I assume).

Mr. Green Not too much OT here. This Forum is still brand new ..., not polluted yet ...

Eric
PS: OT = Off Topic

Edited: Smile But if Bert is coming along, I'm not sure this reference to "serious people" is still valid. (grapje: Bert = vriend)
Hence ..... coming .......
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
J.F.Oros
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe, don't worry I wont bother you guys again here, I'm perfectly aware of the catastrophic dammage my OT's can bring in a such innocent place :-p

Just wanted to say hi, glad that you are OK, we are missing you home Smile

Flaviu.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe brochure ‘Geluidsisolatie - Vloeren’ uitgegeven door de Nederlandse Stichting Geluidshinder (www.nsg.nl).

Quote:
Geluidsisolatie vloeren verdient aandacht
Veel onbegrip bij bouwers, adviseurs en bewoners
Delft, 14 december 2006


Hinder door loopgeluiden van buren is voor velen een dagelijkse bron van ergernis. Oorzaken zijn harde vloerbedekking en onaangepast woongedrag, maar vaak ook een geringe geluidsisolatie. Vooral in woningen met houten draagvloeren is dat het geval. Maar ook in de nieuwbouw worden nogal eens verkeerde keuzes gemaakt.
In de nieuwste brochure van de Nederlandse Stichting Geluidshinder is te lezen hoe de geluidsisolatie van vloeren kan worden beoordeeld en op welke wijze deze kan worden verbeterd.

In de nieuwe NSG-brochure ‘Geluidsisolatie - Vloeren’ ligt het accent op het verbeteren van de geluidsisolatie van oude etagewoningen met houten woningscheidende draagvloeren. Deze woningen hebben een zeer geringe geluidsisolatie, zowel voor lucht- als contactgeluiden. Bij de renovatie kunnen verkeerde constructies zijn toegepast en verkeerde materiaalkeuzes zijn gedaan. Zo kunnen verend gelegde loopvloeren op een planken draagvloer resonanties oproepen waardoor bij het lopen dreunende geluiden worden opgewekt. Zelfs zachte vloerbedekking of zacht schoeisel lost dit probleem niet op. Voor de verbetering van de geluidsisolatie van houten vloeren moet gekozen worden voor vloerverzwaring en een vrijdragend verlaagd plafond.
Ook wordt ingegaan op nieuwbouwappartementen die zijn uitgerust met een zwevende dekvloer op een betonnen draagvloer. Sinds de aanscherping van de voorschriften voor de contactgeluidsisolatie in het Bouwbesluit van 2003 komen deze constructies steeds vaker voor. Een zwevende dekvloer is een kwetsbare constructie. Tijdens de bouw kunnen gemakkelijk akoestische kortsluitingen ontstaan. Indien de bewoner op een zwevende dekvloer een verende harde vloerbedekking legt, is verbetering van de contactgeluidsisolatie veel minder dan gewenst. Bij de zwevende dekvloeren waar dunne stijve ondervloerproducten zijn toegepast, kunnen bij de lage tonen problemen ontstaan.

Hier meer over de brochure, bestellen kan op de site van de NSG.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.