Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast 's avonds

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rainiervanes9981
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 4:51 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast 's avonds Reageer met quote

Beste mensen van www.geluidforum.nl,

Ik heb een aantal vragen over geluidsoverlast;

Ik ga een feestje geven van 19.00 uur tot 22.00 uur in de tuin, maar ik zou graag willen weten hoe hard de muziek dan mag. Ik had al iets gehoord over decibel, maar weet daar niet zo veel van.
Ik ga wel bij de buren een briefje in de bus gooien dat ze weten dat wij dan een feestje gaan vieren en dat ze dan rekening moeten houden met het volume van de muziek.

Weten jullie hier iets van?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
rainiervanes9981
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als particulier en eenmalig (of 2 keer per zomer) mag je best een tuinfeest geven.

Formeel mag je geen hinder veroorzaken, maar er is dus geen grens ten aanzien van decibellen. Het lijkt me voor autoriteiten ook niet haalbaar binnen een uur met een meter paraat te staan na een klacht van je buren.

Netjes (en naar mijn mening logisch) dat je de buren inlicht en om begrip vraagt. Geef ze een flesje wijn (dan slapen ze, mits geconsumeerd, wat sneller en vaster) of beter nog, nodig ze uit een drankje te komen nemen op je tuinfeest. Veel plezier!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De tijden van het feestje, daar is absoluut niets mis mee. Heel schappelijk. Daar kan niemand wat van zeggen. Als je het geluid ook nog een beetje binnen de perken houdt moet er niets aan de hand zijn.

Inderdaad een goede move om de buren te berichten. Dat wordt steevast gewaardeerd.

Van belang kan ook nog zijn of het feestje doordeweeks is of in het weekend. In het weekend wordt er door mensen meestal meer getolereerd. Men moet doordeweeks vroeg naar bed om sochtends naar het werk of school te gaan.

Een idee kan ook zijn om de muziek binnen te doen. Dan blijft het geluid eventueel nog verder beperkt. Dat kan ook fijn zijn voor de gasten, want men kan dan kiezen om even naar buiten te lopen om een conversatie te voeren en even te ontsnappen aan de 'herrie'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.