Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast vijver van buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frimar
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 10:08 am    Onderwerp: Geluidsoverlast vijver van buren Reageer met quote

Mijn buren hebben een vijver met koi-karpers.
Het water van de vijver moet constant gefilterd worden omdat de vissen grote vervuilers zijn.
Achter de vijver zit een groot filtersysteem wat onregelmatig water doorlaat en het water via een waterval in de vijver pompt.
voor heen liep de pomp van de filter gewoon door zodat je het water rustig hoort stromen, hier had ik geen moeite mee. Omdat de pomp nu regelmatig stopt omdat het water in het filter enige tijd circuleert, en daarna weer in de vijver gepompt wordt is dit vooral 's-nachts zeer hinderlijk, je wordt er steeds wakker van omdat het elk uur even stil wordt en na tien minuten het water weer gaat stromen. Dit komt door de onregelmatigheid van het stromen van het water.

hoe kan ik mijn buurman benaderen, en wat kan hij er eventueel aan doen?

Frimar
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt toch gewoon naar de buurman lopen of desnoods over de schutting bespreken dat zijn waterzuiveringsinstallatie een voor jou hinderlijk geluid maakt? Rolling Eyes

Hoor je vooral de pomp of vooral de waterval?

Pomp
Wellicht kan de installatie 's-nachts gewoon UIT (en dan overdag meer continu lopend) of werkt het geheel regelmatiger of stiller als de filters met regelmaat worden gereinigd (belasting pomp lager). Eventueel kan de pomp van een geluidsisolerende omkasting worden voorzien of in een kuil (bijvoorbeeld ingegraven krat) met een grote betontegel als afdekking worden geplaatst?

Waterval
Als je vooral de waterval hoort zou de buurman het water uit de filter niet meer via de waterval, maar via een slangetje onder water kunnen lozen in de vijver.

Verder geen wilde ideeën nu, het BBQ-weer is over, dus koi op de grill is niet meer aan de orde Wink

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2015 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf half mei heb ik in de auto geslapen en vele malen schriftelijk ,telefonisch en persoonlijk contact met mijn buurman gehad .
Ik hoor zijn lichte pomp meestal dag en nacht in mijn huis en vooral de hele avond ook zijn zwaardere pomp .
Ik weet zeker dat het zijn pompen zijn, omdat ik we voor de inbouw en isolatie tegelijk in de tuin op twee meter afstand van de pomp, en in huis konden horen .
Het geluid id is nu niet meer in de tuin te horen maar nog steeds in huis .
Elke avond zit ik met twee mutsen op tv te kijken om het lage gedreun minder te horen .
slapen doe ik in de auto verderop de parkeerplaats .
Sinds twee weken kan ik op de grond slapen in de kamer want boven is het nog te luid voor mij.
Jonge mensen horen het niet wat past bij het patroon van LFG dreun /brom .Ik ben 72 .
Sinds de geluiden zodanig zijn geisoleerd dat je ze buiten niet meer hoort maar wel in ons huis zegt de buurman opeens dat het niet zijn geluid is dat we horen .
Ook mijn verzekeringsadvocaat krijgt dat antwoord .
Om dit LFG op wettelijke wijze te lokaliseren en te meten kost mij al gauw 2 a 3000 Euro .
En dan moet je nog voor de rechter die mogelijk zegt dat het geluid niet luid genoeg .
En dat er af en toe drie pompen moeten draaien voor zijn grote koi-vijver /kweekbakken .
Gelukkig kan ik na zeven maanden in de auto weer net aan in huis slapen.
Ik voel het als vreselijk oneerlijk dat je van de enen dag op de andere uit je huis gebromd wordt, nadat de buurman de opstelling van zijn pompmachinekamer veranderd heeft .
Er is geen instantie in Nederland die mij helpt !
Ik heb er wel acht uitgebreid aangesproken !
Wel met adviezen ed die ik zelf op internet kan vinden .
Onderzoek met hulp; nul , nul !
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.