Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

overlast van wisselende hoge-frequentie piep

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tjitske
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2007 11:56 pm    Onderwerp: overlast van wisselende hoge-frequentie piep Reageer met quote

Ik ben het internet aan het afzoeken ivm overlast die wij achter ons huis hebben van waarschijnlijk een mechanische ventilatie van een bedrijf.

Het gaat om een hoge frequentie die wisselend te horen is. Harder, zachter, gelijkmatig of met een piep. Overdag is het te horen en kan het hinderlijk zijn, maar vooral 's avonds/'s nachts is het super-hinderlijk. We zijn al ruim een half jaar bezig de oorzaak te traceren, maar dit is moeilijk.

Achter ons huis staan flats die niet de oorzaak zijn, de installatie is mede op ons verzoek afgelopen zomer helemaal schoongemaakt en "gerenoveerd" door de woningbouwvereniging.

Het geluid lijkt dus van verder weg, maar door de flats is het voor ons (leken op dit gebied) niet te beoordelen waar het vandaan komt. De flats vervormen de richting van het geluid.

De gemeente kan alleen helpen als wij een bron voor de geluidshinder kunnen aanwijzen en de woningbouwvereniging zegt nu genoeg gedaan te hebben. Waar kunnen we aankloppen om de veroorzaker van dit geluid op te sporen?

Zelf dacht ik misschien aan een paar technische studenten, een leuke opdracht??? Ben benieuwd naar reacties, Tjitske uit Hilversum
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is het niet mogelijk om in een soort uitwaardse spiraalbeweging rond het huis / huizenblok te wandelen om de bron te kunnen lokaliseren?

De meeste technische universiteiten hebben een 'Natuurkundewinkel' waar mensen hulp kunnen 'kopen'. Technische Hogescholen kunnen jullie misschien helpen via hun stagecoördinatoren of projectcoördinatoren (opleidingen Natuurkunde of Milieutechniek)...

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
angie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 4:06 pm    Onderwerp: ik hoor hoge tonen Reageer met quote

Ik kon geen ander forum vinden om dit te plaatsen,
en kan over mijn "aandoening" niets op internet vinden.
Volgens mij kan ik heel hoge frequenties horen, of in ieder
geval iets wat anderen niet horen... op sommige plaatsen
horen een heel hoge pieptoon die echt pijn doet in mijn oren,
kan dit een ongediertebestrijder zijn? de musquito hoor ik
trouwens niet...
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2009 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ook wij hebben een erg hoge piep in huis.
Maar hier lijkt het alsof het van het stroomnet afkomstig is, dus dat het stroomnet in de buurt nite goed is geaard of dat er onevenredig 'getrokken' wordt in sommige huizen. Het is inderdaad 's avonds om gek van te worden. Een electricien vertelde me laatst dat de grote hoeveelheid spaarlampen die we heden ten dage gebruiken naast dat ze een hoog verbruik oplossen ook een probleem creeeren; iets met de sinus? Enfin misschien heeft het daar iets mee te maken? Ik vind dit zo'n moeilijk aantoonbaar probleem dat ik er nog niet uit ben hoe ik dit naar de woningbouwver. moet brengen..

Gr Eric
Naar boven
Matijs
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 17, 2009 1:44 pm    Onderwerp: hoge piep in huis Reageer met quote

Anonymous schreef:
Hallo, ook wij hebben een erg hoge piep in huis.
Maar hier lijkt het alsof het van het stroomnet afkomstig is, dus dat het stroomnet in de buurt nite goed is geaard of dat er onevenredig 'getrokken' wordt in sommige huizen. Het is inderdaad 's avonds om gek van te worden. Een electricien vertelde me laatst dat de grote hoeveelheid spaarlampen die we heden ten dage gebruiken naast dat ze een hoog verbruik oplossen ook een probleem creeeren; iets met de sinus? Enfin misschien heeft het daar iets mee te maken? Ik vind dit zo'n moeilijk aantoonbaar probleem dat ik er nog niet uit ben hoe ik dit naar de woningbouwver. moet brengen..

Gr Eric
Quote:


Hoi Eric,

Het lijkt me dat ik hetzelfde ervaar in mijn huis. Wij wonen er nu een jaar, nieuwbouw, en ik vind het erg storend. Heb jij al iets ondernomen, en weet jij of dit een bekend fenomeen is??

Ik hoor graag van je.

mvg,

Matijs
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.