Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast van afzuiging van een spuitcabine.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen 1
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 4:42 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast van afzuiging van een spuitcabine. Reageer met quote

Dag mensen,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het wegnemen van de geluidsoverlast van de afzuiging van een spuitcabine.

De overschrijding is ongeveer 5dB(A) in de avondperiode.

Ik kan de regenkap boven op mijn afvoerpijp een andere kant opbuigen maar zou dat 5 dB(A) schelen? In de richting waar ik zit te denken staan geen huizen..

Verder weet ik niet of er (standaard)dempers zijn voor afvoerpijpen?En wat dit gaat kosten.

Kan iemand mij helpen?

Groeten Jeroen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor, er bestaan 'standaard' dempers voor ronde leidingen. Veel installatiebedrijven kunnen ze bestellen.

Let er wél op dat de demping afhankelijk van het type ventilator soms laagfrequent moet worden gerealiseerd en dat de demping bij verschillende frequenties dus van belang is. Je zou dus eigenlijk de geluidskarakteristiek van zowel de installatie als ook die van de demper moeten kennen.

'Open' ronde dempers hebben geen drukverlies hoger dan een vergelijkbare leiding. Wanneer een demper met kern gekozen wordt / gekozen moet worden of een coulissedemper dient rekening te worden gehouden met een mogelijke afname van het debiet van de installatie door een teveel aan tegendruk.

Advies is natuurlijk een deskundige te benaderen of de vraag neer te leggen bij de leverancier van de afzuiginstallatie...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Jeroen 1
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 3:23 pm    Onderwerp: afzuiging Reageer met quote

Dag Admin,

Hartelijk bedankt voor je reactie!

Groetjes Jeroen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.