Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

electronisch drumstel isoleren geluid
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat Agglomer is bedoeld om een zware vloer te dragen.
Daardoor is het nogal stijf waardoor het geluid doorgeeft.
als je het in stroken snijdt en wat prutst tot je een constructie hebt die wat minder stijf is, dus met stroken onder het mdf, zal het beter werken.

als iemand die kick trapt, en je luistert op de vloer, kun je wel horen wanneer dat geluid niet meer de vloer in trilling brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bert,

Omdat je toch overneemt.
Vertel wat Anja ongeveer zou moet doen om in de buurt van 10 a 15 Hz te geraken.

Eric
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oei...
12?
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anja,

Very Happy Niet echter mijn vodden zitten hé.
Ten laatste dit weekeinde probeer ik je antwoord te geven (weg morgen).

Ik ben met wat andere dingen bezig, en zit met een paar vraagtekens over de, in mijn bezit zijnde, gemeten compressiewaarden van agglomer.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
anja
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Eric,

Nou de buurman zou het liever vandaag nog opgelost zien Very Happy maar dan heeft ie pech ! Hij moet maar even wachten. Cool

ik verander nog even niets aan dat vloertje, ik wacht op jouw deskundige instructies / reactie.


groet Anja
Naar boven
Anja
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goedenavond,

Inmiddels al enige tijd geen reactie meer ontvangen op mijn "case" Sad

Is er iemand die een mogelijke oplossing weet, en/of mee wil denken ?

Bij voorbaat dank

Groet, Anja
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik kijk vol verwachting uit naar het verhaal van Eric. Hij zal het druk hebben.

Heb je nog terug geïnformeerd bij de leverancier van de 1e 'oplossing'?

Misschien moet je op een regenachtige zondagmiddag eens proberen het vloertje te modificeren met stroken als dempingsmateriaal in plaats van de volledige plaat...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2008 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook.
Eric, ouwe Belg!!
Very Happy Very Happy
Naar boven
CyberFly
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 10:41 pm    Onderwerp: Tennis ball Platform Reageer met quote

Zelf ben ik ook van plan om een E-drumstel te maken. En was daarom ook opzoek naar een isolerende vloer. Liefst iets wat makkelijk en goedkoop is zelf te bouwen.

Op het V-drums forum hebben ze een leuke oplossing gevonden.
Een platform gemaakt met tennisballen. Het schijnt erg goed te werken.
http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?t=45889

Misschien dat de admin van het forum even een bericht/mail kan sturen naar de topic starter? Ben hier zelf geen user.


Het lijkt mij mogelijk om i.p.v. tennisballen stukken zwevende vloer te gebruiken. Dan kan je zelf berekenen wat het ideale te gebruike oppervlakte is. Dit is natuurlijk per drumstel verschillend.

Kan iemand wat informatie posten om zo'n berekening te maken?
Graag ook de formule om van xkg/m2 naar xkg/m3 te rekenen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

anja is gast en heeft dus ook geen email achtergelaten Sad. Ik kan dus helaas niet aan je verzoek voldoen.

Wel interessante oplossing met die tennisballen.

Hoe bedoel je de formule? Wil je gaan rekenen naar een belasting per m2 of gewoon voor een materiaal vanuit de densiteit naar een gewicht per m2 (bij een bepaalde dikte)?

De truc met de tennisballen zit hem in de blijvende elasticiteit. Ik weet niet wat voor zwevende vloerdelen je bedoelt, maar de koppeling naar de bouwkundige vloer zal dan ook behoorlijk elastisch moeten zijn...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
CyberFly
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas voor anja. Misschien dat ze nog eens via google op het forum komt en dan staat er nieuw advies.


Gister avond zat ik nog een beetje te brainstormen over drumplatforms.
Het lijkt mij geen gek idee om een luchtbed te gebruiken i.p.v. tennisballen. Of om zelf een soort luchtbed te maken met wat zeil en twee planken.
Dan kan je zelf bepalen hoe veel druk er op moet staan zodat het optimaal dempt.
Goed idee of gekkenwerk?


Bij Mythbusters hebben ze eens een hovercraft gemaakt van een stuk hout, een bladblazer en een stuk zeil. Dit bracht mij op het idee van hier boven. Razz
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 6:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog een Mythbusters fan Very Happy

Dat zeil is niet altijd even 'luchtdicht'. Het zou vervelend zijn als je steeds moest bijpompen. Wat dacht je van kruiwagenbinnenbandjes / kinderfietsbandjes?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
TechNAB76



Sinds: 11-12-2009
Berichten: 1
Woonplaats: Nieuw Vennep

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Allemaal. Ik zal, aangezien ik hier nieuw ben me even voorstellen. Mijn naam is Niels en een tijdje terug heb ik een Roland TD4K op de kop getikt. Een reuze leuk drum kitje met een mooie klank. Echter klopte de buren bij mij aan dat ze een ritmisch gedreun hoorde. Nu woon ik ook in een appartementen complex op de tweede verdieping. De vloeren zijn van gestort beton met re-bar (Draad vlechtwerk). Ik heb ten tijden van de verbouwing er groene isolatie tegels in gelegd van 1 cm dik, met daarop meteen m'n laminaat vloer. Nu heb ik voor de bescherming van het laminaat een vloerkleed gekocht die ongeveer een halve centimeter dik is.

Vandaag bij een boumarkt, dat zeg ik, een set geluid's isolatie platen gekocht, het zogenaamde Agglomer. Deze set bestaat uit 4 grote platen van 100 cm bij 50 cm en een set stroken met een MDF laag erop. Ik heb de grote platen per twee op elkaar gelegd en dan deze twee stapels naast elkaar geplaatst. Daar boven op twee MDF platen van 1.3cm dik.

Nu ben ik eventjes wezen testen, maar volgens mij klinkt het nu nog erger dan eerst. Wat moet ik nu nog doen om mijn buren niet tot last te zijn?

Bij voorbaat dank voor jullie advies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Rowan
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 7:56 pm    Onderwerp: Geluidsdemping Reageer met quote

Hallo allemaal ik heb het zelfde probleem Crying or Very sad . Onlangs heb ik een alesis dm10 gekocht en na drie dagen stonden de bovenburen al voor me deur Twisted Evil . Als je dat eenmaal heb meegemaakt kan je echt niet meer ontspannen zitten drummen.

Alle oplossingen klinken goed maar ik heb geen zin om een hele constructie in elkaar te zetten Confused . Op een ander forum heb ik iets gelezen over EVA-schuim Idea . Hier zijn tegels van 122cm bij 122cm per 4 verpakt 12 mm dik dichtheid 110 kg/m3 voor 15Eur de goedkoopste oplossing die ik toch nu toe gevonden heb! Very Happy en je klikt ze zo in elkaar als puzzelstukken De tegels worden normaliter gebruikt om onder fitnesstoestellen te plaatsen ter bescherming van de vloer.

Arrow Hier de site http://www.decathlon.nl/NL/df-900-11606359/

Over 2 weken reis ik af naar de Amsterdam arena (winkelgebied) en ga ik deze tegels aanschaffen jullie gaan van mij horen! Smile
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 8:18 pm    Onderwerp: Re: Geluidsdemping Reageer met quote

Rowan schreef:

Alle oplossingen klinken goed maar ik heb geen zin om een hele constructie in elkaar te zetten Confused . Op een ander forum heb ik iets gelezen over EVA-schuim Idea . Hier zijn tegels van 122cm bij 122cm per 4 verpakt 12 mm dik dichtheid 110 kg/m3 voor 15Eur de goedkoopste oplossing die ik toch nu toe gevonden heb! Very Happy en je klikt ze zo in elkaar als puzzelstukken
Arrow Hier de site http://www.decathlon.nl/NL/df-900-11606359/

Dit helpt allemaal niet. Ik ken die tegels. Dat zijn (hard) rubber(achtige) tegels.
Wat heeft dat EVA schuim met die tegels te maken?

Dat idee met die tennisballen hierboven is een zeer goed idee, in zover dat hoofdzakelijk trillingsoverdracht via de vloer de oorzaak is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.