Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

electronisch drumstel isoleren geluid
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2011 11:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric,

Mijn analoge weegschaal is niet nauwkeurig genoeg voor dergelijk werk blijkt. Ik heb de drie stukken isolatie nu op een digitale grammenweger gelegd.

Hieronder mijn bevindingen:

Kleine regel: 454 gram.
Grote regel: 912 gram.
Isolatieplaat: 1188 gram.

Quote:
Neem een scherp brood- of vleesmes of zo'n elektrisch keukenmes, snij dat schuim los vlak tegen die plaat, controleer de maten nog even juist, leg dat even op een serieuze (standaard) keukenweegschaal (al leen je die van de buurvrouw even) en geef de getallen door.
Voor jouw toepassing is dat materiaal niet verloren (reeds vroeger vermeld).


Ik heb van de kleine regel het foam van het hout afgesneden. Bevindingen als volgt:
MDF weegt 257 gram.
Foam 197 gram.

29 en 6 mm kwa maten kloppen.

Van de grote regel hetzelfde gedaan (wellicht overbodig), als volgt:
MDF weegt 521 gram.
Foam 391.

Quote:
Ik geef hier een tekeningetje ( Wink vers van de pers): Begrijp jij deze?
Ik zou willen weten hoe groot de belasting is bij 10% indrukking (dat is 10% van die 29 mm).
Hiervoor moet ik wel een exacte beschrijving hebben van wat je juist doet. Hoe groot zijn de elastische stukken, hoe groot die plaat, hoeveel gewicht heb je er op gezet, enz.
Je kan hier denken aan stenen, een emmer gevuld met zand/water, wat ook.


Begrijp ik goed dat je wil dat ik vier blokjes zaag (maat idem). Maat hiervan zal afhankelijk zijn van topgewicht van de plaat. Maar zeg elk 5 centimeter (zolang jij het exacte gewicht maar van te voren kent) lang en dan beginnen met testen?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2011 12:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Smile pfffffff .......

Mr. Green Grapje: Knap werk gedaan. Ik zet eerst de getallen morgen in mijn Excel om te zien waar ik op uit kom.

Laat de rest nog maar. Ik maakte/gaf mijn laatste tekening en uitleg als alternatief omdat ik de indruk kreeg dat je dat schuim en die lat niet uit elkaar wou halen.

Die laatste tekening gaat reeds meer in de richting als denkpatroon en ondersteuning voor leken die zonder berekeningen toch een verantwoord ontwerp van ontkoppeling willen bereiken met dergelijk soort materialen waar vaak geen echte rekengegevens voor beschikbaar zijn.

Geef me nu rustig de tijd. Als je een aantal dagen hier niet over hoort van mij wil dit niet zeggen dat ik het opzij leg of vergeet.
In het begin vroeg ik naar enkele dagen tot een week. Alleen zijn we nu al dagen bezig om aan deze basisinformatie te geraken (was niet voorzien in die week).

Ik vind het wel tof/knap van jou dat je hier op doorgaat. Tussen de regels door kreeg je wel door dat ik het een beetje op mijn zenuwen kreeg.
Echt goed van jou dat je met jouw achtergrond, inzichten en mogelijkheden ter zake je niet laat ontmoedigen en toch verder gaat.

Een stevige handdruk.

Twisted Evil En ik zou die keukenweegschaal van jou best niet gebruiken om een fijn recept klaar te maken.
Stel je voor dat je 15 gr zout en 150 gram van dit of dat moet toevoegen. Die weegschaal is alleen bruikbaar als je voor een hele Scoutsgroep of iets dergelijks tegelijk kookt met van die grote ketels.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2011 1:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric,

Ik snap zo nu en dan je frustatie en geef je meteen gelijk dat de nauwkeurigheid voor jou van intens belang is. Jij komt op andere waardes uit, waardes die niet bestaan. Dat is frustrerend. Dat snap ik. Zeker als blijkt dat de gewichten wel degelijk anders zijn bij een nauwkeurigere manier van wegen.

Tegelijk zie je denk ik ook aan mijn postings dat ik deze issue ook zo serieus mogelijk aanpak.

Weet wel dat ik jouw efforts in deze erg waardeer.

Je weet dat ik een lengte maat heb doorgegeven van die isofix van 99 cm. Dat is het geval, ik zit er niet naast. Weet wel dat op het pak 100 cm staat. Wilde dit toch voor de zekerheid nog even toevoegen.

Wat betreft je laatste quote:
Quote:
Twisted Evil En ik zou keukenweegschaal van jou best niet gebruiken om een recept klaar te maken.
Stel je voor dat ik 15 gr zout en 20 gram van dit of dat moet toevoegen. Die weegschaal is alleen bruikbaar als je voor een hele Scoutsgroep of iets dergelijks tegelijk kookt met van die monsterketels.


Mijn moeder klaagde vroeger toen ik nog thuis woonde ook al over mijn overmatig zoutgebruik op al mijn eten. Nu ik op mezelf woon ziet ze het niet meer noch kent ze mijn weegschaal Very Happy
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2011 2:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mr. Green Hier ...... zoekt een cadeautje voor je volgende verjaardag of gelijk welk feestje waarvoor je cadeautjes kan los peuteren.
http://www.beslist.be/products/huishoudelijke_apparatuur/keukenweegschalen/?m_as_nm=1
Ze zijn ALLEMAAL beter dan de jouwe. Het is gewoon onmogelijk dat ze een foute kopen.

Je kent de stijl: je zeurt iedereen aan het hoofd dat je weegschaal niet werkt (met een onschuldige neutrale "hush puppy" blik).

En als ze je dan bij de eerst volgende gelegenheid een cadeautje geven val je uit de lucht: "Maar, ..... dat had je toch niet hoeven te doen ....., nu ben ik echt verrast, dat had ik nu echt niet verwacht ....."
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Di Feb 15, 2011 2:42 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2011 2:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ooohhh wat ben jij slecht Eric. Laughing Ik wilde je nog een compliment geven dat je zo goed bezig was maar nu??? Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2011 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg nachtbrakertjes, blijven we wel een beetje ON-TOPIC? Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaan we nog verder met dat drumstel?
Net zo interessant....
Very Happy
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 11:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zat met wat privé zaken.
Ik BELOOF hier op door te gaan. (Geef me wat tijd).

Ik heb mijn studie van dat schuim teruggevonden (is drukwerk van mei 1992), moet die dingen manueel in Excel overbrengen, een modelletje maken enz....., enz......,

Meestal enter ik dingen die zo in mijn hoofd of buik zitten (op het net zit ik meestal in auto-piloot modus). Hier is iets meer voor nodig.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2011 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,

Heb je al tijd gehad om naar de oplossing te kijken voor het drumstel.

Bedankt alvast.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Binnen een paar dagen heb je het.

Je ziet misschien niet direct de relatie, maar het is jouw vraag die mij activeerde om dat schuim verder uit te werken (dit is geen werk van uren maar dagen).
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=4037#4037

Dat is vroeger nog aan bod gekomen, en ik stik steeds van de goede intenties maar de praktische uitwerking volgt niet even vlot Embarassed.
Smile En ik lijd aan de zware afwijking dat als ik dan eindelijk toch aan iets begin dat ik snel (vaak te snel) (te) ver de diepte in wil gaan.

Mr. Green Het komt ...., het komt .......

Dit liedje geschreven door Rocco Granata en gezongen door Louis Neefs is een beetje verwant:
http://www.musicfrom.nl/songteksten/neefs,_louis/wat_een_leven.html

Quote:
Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb
Dan begin ik er beslist eens aan
Aan ik weet niet wat, maar je zult zien dat
Iedereen er zal verstomd van staan

Enz... enz....

Als je het niet zou kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=l9snRLUvEj0
Die zanger is reeds lang overleden (dec. 1980).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric,

Kun je me zeggen of het zinvol is om ruimtes tussen de platen isofix toe te passen?

Groet
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.