Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Advies voor het maken van een babykamer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jun 20, 2015 12:47 pm    Onderwerp: Advies voor het maken van een babykamer Reageer met quote

Beste deskundige,

Ik word over drie maanden vader en moet dus nu echt gaan beginnen met de bouw van een babykamer Very Happy .

In mijn huiskamer wil ik in de hoek een kamertje maken. Nu is mijn vrouw slecht horend wat betekent dat de tv redelijk hard staat. Ik vind het dan ook belangrijk om het kamertje goed te isoleren.

Ik zit te twijfelen over gipsbeton wanden van 10cm of over gipsbeton wanden van 7cm met aan weerzijden gipsplaten (makkelijker te stucen Smile. Maar misschien zijn er veel betere oplossingen om het tv geluid buiten te houden en het huilen van de baby een beetje te dempen Smile.


Ben zeer benieuwd naar jullie advies. Bij voorbaat dank!

Een aanstaande vader

-------------------------------------
| **TV*********|***baby****|
| *************|***kamer***|
| *************|***********|
| *************|---/deur/------|
| *************************|
| ****woonkamer************|
| *************************|
-------------------------------------
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 12:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat verder onderzoek lijkt het erop dat gipsbeton blokken niet de juiste keuze is.

Hoe meer massa hoe betere isolatie. Is een muurtje metselen dan de beste oplossing?
Zie ook:
http://rigolett.home.xs4all.nl/GV/buren/materia.htm

Een aanstaande vader
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 6:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dubbel gips op gevulde spouw zou voldoende moeten zijn, volgens mij. Huilend kind maakt niet al te veel laagfrequent geluid. Gyproc heeft voorbeelden op de (Belgische) site volgens mij.

*EDIT* http://www.gyproc.nl/service/wandenboek

*EDIT* Gefeliciteerd met het naderend vaderschap. Hier is de 2e 'onderweg'.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.