Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
1852
Sinds: 14-6-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Wo Dec 31, 2008 8:52 pm Onderwerp: Hardboard geschikt om geluid te dempen tegen plafond? |
|
|
Is geperforeerd hardboard zoals onder in sommige bedden onder matrassen voorkomt geschikt om de akostiek te verbeteren?
Ik wil de platen tegen een bestaand gipsplafond in de slaapkamer toepassen |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Do Jan 01, 2009 10:55 am Onderwerp: Re: Hardboard geschikt om geluid te dempen tegen plafond? |
|
|
1852 schreef: | Is geperforeerd hardboard zoals onder in sommige bedden onder matrassen voorkomt geschikt om de akostiek te verbeteren?
Ik wil de platen tegen een bestaand gipsplafond in de slaapkamer toepassen |
Niet geschikt voor breedbandige absorptie, eigenlijk ook niet met bijvoorbeeld mineraalwol erachter. Overigens is deze aanpak ook niet echt brandveilig! _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
1852
Sinds: 14-6-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Do Jan 01, 2009 7:04 pm Onderwerp: |
|
|
het potentiële brandgevaar was ik van op de hoogte. Mijn idee was dit te verminderen door de hardboard op de gipsplaten te lijmen. |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Do Jan 01, 2009 7:33 pm Onderwerp: |
|
|
De plaat rechtstreeks (zonder spouw erachter) tegen een gipsplaat gaat TOTAAL GEEN effect hebben!
In een van je eerdere topics heb ik een linkje gezet naar een site waarin absorptie-systemen worden toegelicht. _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
|