Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

beneden buurman heeft last!!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
floja
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2010 2:46 pm    Onderwerp: beneden buurman heeft last!! Reageer met quote

Wie heeft voor mij een oplossing, mijn moeder woont in een flat, haar onderbuurman heeft last als wij op bezoek zijn of als de zoon van mijn zus [3 jaar] door huis loopt. dat schijnt z'n lawaai te veroorzaken Rolling Eyes
De buurman heeft geklaagd bij de woningbouw en wij moeten nu op gesprek komen., mijn moeder is daar al twee keer geweest en heeft haar zegje gedaan. ook heeft zij gevraagd of de buurman aanwezig kon zijn zo dat het misschien opgelost kon worden.
De buurman komt niet. wij gaan maandag weer een gesprek aan, maar ik wil eigenlijk met feiten komen zo als misschien het aantal dcbell of zo .
Wie weet hier iets van en kan me wat advies geven.
hoor graag van iemand
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2010 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan gewoon gaan en eerlijk jouw ervaring vertellen.

Het lijkt mij echter ook dat je kan vragen dat alle partijen hierbij aanwezig zijn. Dus ook de gehinderde buur.
Als na diverse gesprekken dit niet tot een oplossing voert (jouw moeder) en je hebt eerlijk het gevoel dat zij, en haar bezoek, zich gedraagt als een normaal huurder (goede huisvader = juridische term) met normaal respect voor de buren, kan je er zelfs op staan deze buurman bij dit gesprek te betrekken.

Dit is geen onwil langs jullie kant, maar een normale verwachting.

De buurman kan overgevoelig zijn en dingen uitvergroten (zo'n dingen hebben de neiging cumulatief en exponentieel te werken), kan jullie kant niet zien .... Verder kan de woning onvoldoende isolatie geven, enz.
Het is nuttig voor jullie het verhaal van de buurman zelf te kunnen horen (en omgekeerd), enz.
En het is goed dat de vertegenwoordiger van de woningbouw hierbij aanwezig is als bemiddelaar (om mogelijk onbegrip en aversie te vertalen naar objectieve begrippen en argumenten).

Meettechnisch kan jij weinig doen voor maandag (en is kostelijk).
Dring dus eerst aan op een gesprek waar alle partijen aanwezig zijn, vertellend dat jullie ook geïnteresseerd zijn in een oplossing, maar dat er van jullie kant geen kwade wil of nonchalance richting buur betrokken is.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2010 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Denk er bovendien aan dat voor metingen óók medewerking van de onderbuur noodzakelijk is! Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.