Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast (contact) bovenburen in oud herenhuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
100huis
Gast





BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2009 11:48 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast (contact) bovenburen in oud herenhuis Reageer met quote

Hallo Forummers,

net een nieuws huis gekocht en er zojuist achter gekomen dat geluidsoverlast van de bovenburen behoorlijk is. Het gaat met name om voetstappen, dus contactgeluid. In eerste instantie dacht ik dat er nog veel te verbeteren viel door het gestucte rieten plafond te vervangen, maar nu blijkt dat het plafond bestaat uit gipsplaten met daarbovenop een laag isolatiemateriaal. De grote vraag is daarom op welke manier ik de geluidsisolatie toch flink kan vergroten.

Wie maakt me gelukkig met een paar goede tips en ideeen?

Alvast bedankt vanuit Arnhem,

Eric
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2009 1:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vragen:
  1. Bezit jij ook die bovenverdieping?
  2. Kan je langs die kant ook werken (aanpassing vloer door zwevende vloer)?
  3. Hoe ziet die volledige doorsnede er uit vertrekkend van bovenbuur tot bij jou? (dus wat is de vloeropbouw bij bovenbuur)
Ander alternatief: bestaande gyprocplaten verwijderen/demonteren en terug zwevend ophangen. Bij dit alternatief breng je het plafond in orde maar heb je nog steeds flanking via de muren.
De winst wordt dus bepaald door de beperkende invloed (hoe groot of verwaarloosbaar?) van deze flanking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.