Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

buurman van hel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janjankert
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 23, 2009 8:52 am    Onderwerp: buurman van hel Reageer met quote

hallo allemaal,
terwijl ik dit type zit ik in de meest oorverdovende herrie ooit,
op het moment staat er een man te schreeuwen en wat voor mij lijkt op de kale tegels van de tuin te hameren.
een ander staat binnen te boren en nog een ander zit te schuren wat een soort van diepe bass geluid maakt
het is een pretje,
want het begon namelijk om half zeven
aan een stuk door tot nu toe negen uur deze mensen weten van werken
geloof me.
al 6 weken lang ookal denk ik dat er zoon 12 man bezig zijn .
nemen ze toch hun tijd dit is gelukkig maar de 4 dag dat ze vroeg beginnen maar er zijn avonde geweest waar ik me eigen renovatie wilde houden.
de man is nu al 6 weken hier heeft geen woord gezegt is er eigenlijk nooit en wil ook niet benadert worden ... gek verhaal ik wilde vragen of het na 22 uur misschien stiller kan op een wat ik vond beleefde manier en zijn reactie was ''moek zelf weete hebk toch geKOOPT''
toen begon ik te denken misschien heeft hij gelijk ik woon hier namelijk vanaf het begin 19 jaar lang en nu zijn een stel huizen tekoop gezet
waaronder het huis waar .... nu in zit dus mijn vraag is ..(1).. heeft hij meer recht dan mensen die huren? en ..(2).. mag hij van half zeven tot half elf werken voor onbepalde tijd?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2009 8:20 am    Onderwerp: Re: buurman van hel Reageer met quote

janjankert schreef:
(1).. heeft hij meer recht dan mensen die huren? en ..


Nee
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, het antwoord is Nee en nog eens nee.

De tijden zijn onacceptabel en hij heeft dezelfde plichten als een huurder.

Het is van e gekke dat iemand aan het recht van eigendom ophangt dat er maar gewoon onbeperkt lawaai mag worden geproduceerd. Het onderscheid hierin, koop/ huur is ook volstrekt onlogisch.

Nooit iemand gaan verbouwen omdat diegene volgens jouw zich niet aan de regels houdt. Dan zit jij straks in de isoleer en heb jij het gedaan. Daar kun je donder op zeggen.

Je hebt dan geen enkel legitiem argument.

Geluid produceren mag binnen bepaalde (niet altijd even duidelijke) kaders, maar wanneer het geluid overduidelijk wordt geproduceerd alleen maar om hinder te veroorzaken en de veroorzaker geen legitieme reden heeft voor het veroorzaken van het lawaai, dan kun je hier tegen optreden via de gerechtelijke weg.

Je hebt het nog over dat de betreffende persoon een teruggetrokken leven lijdt. Dat moet de persoon natuurlijk zelf weten.

Je hoeft ook niet altijd iemand direct aan te spreken. Je kunt ook een briefje in de bus doen met waar je mee zit en in de brief duidelijk vragen binnen bijvoorbeeld een week met redenen omkleed te reageren.

Dan gun je iemand de tijd om zelf ook even na te denken over een mogelijk antwoord. Veel mensen voelen zich onder druk gezet als ze a la minute moeten reageren. Hierdoor kan iemand minder wenselijk reageren op dat moment.

Sommige mensen zijn sowieso beter in het geschreven woord dan mondeling. Bijkomend voordeel is dat als je een schriftelijke reactie krijgt, je direct iets op papier hebt. Je kunt hier altijd op teruggrijpen, de persoon kan dan niet zeggen dat hij iets niet gezegd heeft waardoor de hele discussie gebrouileerd wordt.

Als je bewijs wilt hebben van ontvangst van de door jou gestuurde brief, dan kun je de brief aangetekend versturen. Ook kun je een krantenkop met datum filmen en dan vervolgens filmen dat je de betreffende brief in de bus doet bij diegene.

Dan heb je keihard bewijs van jouw brief. Kan daar ook geen discussie meer over ontstaan. Bezorgd geldt namelijk als bezorgd. Het argument dat de buurman de brief niet heeft gezien, omdat de hond hem heeft opgevreten is voor hem een niet geldig argument.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.