Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Winkelmuziek bij Bristol ingevoerd

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wim Heins
Gast





BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 10:58 am    Onderwerp: Winkelmuziek bij Bristol ingevoerd Reageer met quote

Quote:
AAN DE DIRECTIE VAN BRISTOL
Geachte heer/mevrouw,
Wat mij intrigeert is of uw verkoopcijfers zijn gestegen sinds u de traditie van muziekloos winkelbedrijf hebt doorbroken.
Hebt u klachten gekregen over de tot dusver bestaande stilte (waarin men zijn eigen gedachten kon bepalen)??
Rekent u de rechten voor de luidsprekerproducten in uw winkel door in de prijzen??
Dat betekent dan voor mij dat ik extra betaal om me ergeren aan gore popmuziek, onbenullig wauwelende DJ's en storende reclamejingles.
Benieuwd naar uw antwoord,
Wim Heins


http://kijkaan.nl/stilte
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met alle begrip voor uw probleem en uw doel vind ik de site in de link nogal een rommeltje... Omdat ik geen commerciële uitingen erop aantref laat ik hem staan, maar www.stopdemuziekte.nu vind ik een stuk duidelijker en minder activistisch getint Wink

Post u het antwoord van Bristol ook even?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Soortgelijk, uit eigen doos:

ik schreef:
Geachte,
Ik heb ca. een week geleden een JBL ontime 200iD ipod wekker gekocht. Volgens handleiding kan, bij wekken met iPod, het geluidsniveau vooraf worden ingesteld. Bij het wekken echter neemt het volume toe tot een (voor mij veel te hard) (standaard)niveau. Hierdoor is het apparaat functioneel onbruikbaar omdat ik binnen 10 seconden rechtop en geïrriteerd in bed zit. Graag zou ik weten of e.e.a. gebruikelijk is en of dit te verhelpen is (m.b.v. firmware). Met vriendelijke groet (...)


Fabrikant schreef:
Bedankt voor uw email,
Het volume is helaas niet zachter te zetten en is inderdaad vrij hard. Dit hebben wij al aangegeven en zal (hopelijk) bij nieuw te ontwerpen producten worden aangepast. Helaas kunnen wij niets voor u betekenen in deze. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet, Harman Consumer Holland (...)


ik schreef:
Geachte,

U begrijpt dat het apparaat hiermee onbruikbaar is als wekker? In afwachting van het (late) antwoord van uw bedrijf heb ik het product (nog juist op tijd) geretourneerd aan de leverancier.

Gezien de teleurstellende reactie uwerzijds, waarin niet eens werd gesproken over het feit dat de handleiding pertinent onjuist is aangaande het gemelde euvel, zal ik in het vervolg zeker niet kiezen voor een JBL / Harman product, noch een van deze producten adviseren aan anderen.

Met vriendelijke groet (...)


Fabrikant schreef:
(...)

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 8:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prima als je probeert aan te geven dat de muziek van de winkel je irriteert, maar je brengt het direct wel behoorlijk sarcastisch en provocerend.

Grote kans dat de geadresseerde zich onheus bejegend voelt omdat je besluit direct zó'n toon aan te slaan. Wat je dan vaak krijgt, is dat je het tegenovergestelde bereikt. Jouw houding wordt dan vervolgens als argument gebruikt en het gesprek gaat plotseling daarover. Op zich is dat een drogreden, maar je kunt dit beter voorkomen. Je leidt hiermee af waar het daadwerkelijk om gaat.

Probeer allereerst in te spelen op het gevoel en de redelijkheid en blijf hierbij netjes. Jouw gunfactor wordt dan veel hoger. Iemand zal dan eerder geneigd zijn met een redelijk tegenvoorstel te komen.

Bijvoorbeeld om het geluid iets naar beneden bij te stellen.

Krijg je geen gehoor met een nette opstelling? Dan kun je altijd nog meer indringende berichten sturen om je mening kenbaar te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.