Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Plafond isoleren?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Esther
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 4:36 pm    Onderwerp: Plafond isoleren? Reageer met quote

Hallo allemaal!
Ik heb ontzettende last van mijn bovenburen. Het gaat om luchtgeluiden en contactgeluiden en ik word er helemaal gek van. Ik hoor alles. Ik heb het recentelijk gekocht en aan de aannemer gevraagd hoe het zit met de isolatie en hij heeft mij verteld dat alles geisoleerd is mbv dubbele gipsplaten.
Mijn vraag is nu, kan ik het plafond isolerern (en zo ja, hoe), of moet de vloer van de bovenburen geisoleerd worden. We hebben binnenkort de eerste vergadering met de VvE, ook met de aannemer. Kan ik hem hierop aanspreken?
Alle tips zijn meer dan welkom!
Hartelijke dank!
Esther
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 1:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Esther,

Ik ben niet (meer) zo thuis in de juiste getallen en normen maar:
Je kan een aannemer alleen aanspreken op tekortkomingen wanneer de normen overschreden worden.
Voor contactgeluid wordt dat gemeten met een klopmachine en luchtgeluid met traditionele meters.

Dat betekent dat of (via) de aannemer zelf of een expert hier metingen zou moeten komen doen. Normaal betekent dat dan ook dat deze betrokkene toegang moet hebben bij de buren (lees: medewerking met de buren).

Het isoleren voor contactgeluid gebeurt best bij de bovenburen zelf, niet via jouw plafond. Eens dat dergelijk geluid, door bijvoorbeeld stappen, in de vloer geraakt plant het zich ook voort langs de muren.

In het forum hier zijn al diverse topics en posts hierover.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.