Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hinderlijke onregelmatige brom wasmachines

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 1:15 pm    Onderwerp: Hinderlijke onregelmatige brom wasmachines Reageer met quote

Ik heb al een hele tijd last van me buren aan beide kanten bij het gebruik van hun wasmachines.
Hun machines staan op zolder (hout) op een betonnen plaat, ook hebben
ze na mijn klachten diverse veranderingen door gevoerd.
Ik heb ze hier van op de hoogte gesteld dat de zware dreun, brom toon gedurende uren is te horen en dit is zo storend dat ik daar niet kan verblijven.
Het is geen hoog decibel geluid.
Is het bij de een afgelopen dan begint de ander ook nog eens.
Bij het centrifugeren dan trilt alles beneden, tussen verdieping (beton)
Bij de een heb ik na een slechte reactie, diverse brieven gestuurd, bij de ander heb ik diverse gesprekken gehad.
De reactie was we hebben er alles aan gedaan.
Ook het gebruik van hun machines op tijden te gebruiken als ik niet thuis aanwezig ben heeft niet gewerkt.
Even geluidsoverlast vind ik niet erg,ik heb in een flat gewoond waar altijd wel een vorm van geluidsoverlast was.
Dus ik ben niet pietluttig!
Mijn vraag is wat kan dit probleem oplossen of kan iemand anders bemiddelen ?
Ik ben 66 jaar en ik heb hier echt een zwaar probleem aan .
Wel een rationele raad a.u.b
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn de machines voorzien van (additionele) trillingdempers of staan de star op de betonnen plaat?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

antwoord Geluidforum

Ik heb geen idee of er (additionele) trilling dempers op zitten ,is dit de norm ?
Ook gek is dat dit geluid zich in een bepaalde richting verspreid.
Het heeft een lage toonhoogte,vergelijkbaar gevoel krijg je ook
bij het opstijgen vliegtuig.
Zelf hebben ze er geen last van,of dit waar is ?
Je kan eindeloos gaan zeuren,maar luisteren doen ze niet meer.

Ik wou weten of er mensen zijn die dit kunnen oplossen ?

Ik kan eventueel van beide buren hun telefoonnummer geven,voor eventuele info .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

john schreef:
antwoord Geluidforum

Ik heb geen idee of er (additionele) trilling dempers op zitten ,is dit de norm ?

Er is geen norm voor, maar dat kan wel een deel van de hinder verminderen.

Quote:
Ook gek is dat dit geluid zich in een bepaalde richting verspreid.
Het heeft een lage toonhoogte,vergelijkbaar gevoel krijg je ook
bij het opstijgen vliegtuig.
Zelf hebben ze er geen last van,of dit waar is ?
Je kan eindeloos gaan zeuren,maar luisteren doen ze niet meer.

Ik wou weten of er mensen zijn die dit kunnen oplossen ?


Informeer eens bij je verhuurder (als je een huurhuis bewoont).

Quote:
Ik kan eventueel van beide buren hun telefoonnummer geven,voor eventuele info .


Laten we dat i.v.m. privacy, maar niet doen. Het is niet de bedoeling dat wildvreemden je buren gaan bellen om ze een stillere wasmachine of trillingdempers aan te bieden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lees ook hier: www.bokt.nl forum

Waterpas staan is dus ook van belang.

Soortgelijk hier: www.fan.tv forum

Misschien deze info doorspelen aan je buren?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
linda
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2010 1:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

"Zelf hebben ze er geen last van." Rolling Eyes
Van geluiden die je zelf veroorzaakt heb je geen problemen mee,maar zodra het bij een ander vandaan komt
heb je daar last van.Dat is logisch want je kan daar niets zelf aan veranderen en gaat je er aan ergeren daarbij beton gaat als een klankkast het geluid versterken.Er is een bedrijf die voor de diverse type wasmachines speciale plaat maakt met rubberveren ofzo die veel overlast kunnen wegnemen.Als ik het goed heb zitten ze in Harderwijk.


ps geluidforum is het geen tijd voor wat nieuwe smilies?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2010 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

linda schreef:
ps geluidforum is het geen tijd voor wat nieuwe smilies?


Voorkeuren?

Code:
(oo)


earmuffs
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
john schreef:
antwoord Geluidforum

Ik heb geen idee of er (additionele) trilling dempers op zitten ,is dit de norm ?

Er is geen norm voor, maar dat kan wel een deel van de hinder verminderen.

Quote:
Ook gek is dat dit geluid zich in een bepaalde richting verspreid.
Het heeft een lage toonhoogte,vergelijkbaar gevoel krijg je ook
bij het opstijgen vliegtuig.
Zelf hebben ze er geen last van,of dit waar is ?
Je kan eindeloos gaan zeuren,maar luisteren doen ze niet meer.

Ik wou weten of er mensen zijn die dit kunnen oplossen ?


Informeer eens bij je verhuurder (als je een huurhuis bewoont).

Quote:
Ik kan eventueel van beide buren hun telefoonnummer geven,voor eventuele info .


Laten we dat i.v.m. privacy, maar niet doen. Het is niet de bedoeling dat wildvreemden je buren gaan bellen om ze een stillere wasmachine of trillingdempers aan te bieden.


Bedankt voor je reactie

Geen huurhuis.
Je denk toch niet dat ik zomaar telefoon nummers geef,als ik dat doe
dan op goede gronden en in overleg,ik wil geen ruzie of scheve gezichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 10:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

linda schreef:
"Zelf hebben ze er geen last van." Rolling Eyes
Van geluiden die je zelf veroorzaakt heb je geen problemen mee,maar zodra het bij een ander vandaan komt
heb je daar last van.Dat is logisch want je kan daar niets zelf aan veranderen en gaat je er aan ergeren daarbij beton gaat als een klankkast het geluid versterken.Er is een bedrijf die voor de diverse type wasmachines speciale plaat maakt met rubberveren ofzo die veel overlast kunnen wegnemen.Als ik het goed heb zitten ze in Harderwijk.


ps geluidforum is het geen tijd voor wat nieuwe smilies?


Bedankt voor reactie

Aan deze tip heb ik wat,maar liever had een deskundige,zodat de kans
op nare woordenwisseling minder kans van slagen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Lees ook hier: www.bokt.nl forum

Waterpas staan is dus ook van belang.

Soortgelijk hier: www.fan.tv forum

Misschien deze info doorspelen aan je buren?


Bedankt

Waterpas zal de wasmachine wel staan omdat ze dan zelf last krijgen.
Ik heb bij www.bokt.nl/forums het lijkt er wel op maar de overlast is meer
voor de bezitter zelf.
Wel gek dat alle onderzoeken van wasautomaten ook door de consumentenbond ze nergens over geluidsniveaus schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een wasmachine is een zwaar apparaat (ze komen over een half uurtje mijn nieuwe exemplaar aanleveren, gelukkig komt die op de begane grond te staan). Een vloerconstructie kan licht zijn (bijvoorbeeld hout) waardoor geringe trillingen in het apparaat de bouwkundige vloer flink kunnen laten trillen en geluid doen laten afstralen. Een zwaardere massa (betonnen tegel) tussen wasmachine en vloer 'weegt' vaak niet echt op tegen de massa van de wasmachine en zorgt mogelijk zelfs voor een verslechtering. De totale massa van machine en onderplaat moet bovendien zodanig zijn dat de draagkracht van de verdiepingsvloer niet wordt overschreden.

www.alleinformatie.nl schreef:
Geluid wasmachine
Het geluid dat een wasmachine maakt bij het centrifugeren kan zeer hinderlijk zijn. Sommige wasmachines gaan zelfs 'wandelen' omdat ze tijdens het centrifugeren zo sterk op en neer gaan. Door de machine op een stevige ondergrond te zetten, voorkomt u dat deze gaat schudden. Bij plaatsing op een houten vloer kunt u de machine dan ook het beste in een hoek zetten, op een houten plaat van minimaal 3 cm dikte. Duurdere machines zijn in de meeste gevallen stiller dan goedkopere, hoewel in dit geval het verschil in prijs zeker niet altijd gelijk staat aan het verschil in kwaliteit. Helaas krijgt u in winkels meestal weinig informatie over het geluidsniveau. Omdat hier ook geen wettelijke normen zijn vastgesteld, is het moeilijk een oordeel te vellen over de kwaliteit op dit gebied.


Lees ook eens hier en hier (zie ook plaatje in het topic)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Een zwaardere massa (betonnen tegel) tussen wasmachine en vloer 'weegt' vaak niet echt op tegen de massa van de wasmachine en zorgt mogelijk zelfs voor een verslechtering. De totale massa van machine en onderplaat moet bovendien zodanig zijn dat de draagkracht van de verdiepingsvloer niet wordt overschreden.

Goede informatie allemaal.

Terwijl ik 100% akkoord ga met die beperkende totaalbelasting, en het feit dat een betonplaat dus vaak niet zwaar genoeg kan gemaakt worden om die totaalbelasting niet te overschrijden heb ik hierbij een vraagteken.

Waarom zeg jij dat een betonplaat zelfs voor een verslechtering kan zorgen? Het lijkt mij dat dit dan wel een heel toevallige samenloop van omstandigheden moet zijn (ik kan mij er niet direct een voor de geest halen).
Normaal gaat de eigenresonantie van die trildempers verlagen bij een zwaardere ondervloer. De gegevens die je vindt voor trildempers gaan normaal uit van een ongeveer oneindig stijve en zware ondervloer.
Het is gewoon een massa-veer systeem waarbij (normaal ondervloer verwaarloosbaar) de lichtere massa van de ondervloer wel degelijk een rol begint te spelen en deze resonantiefrequentie verhoogt.

Wat is de redenering achter jouw opmerking ter zake (ik onderschat jouw gerelateerde kennis en ervaring niet)?

Smile Ik was eens oppervlakkig aan het zoeken naar een lijst met de eigengewichten van wasmachines (om eens te vergelijken), maar dit lijkt (op het eerste zicht) nog niet zo eenvoudig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Waarom zeg jij dat een betonplaat zelfs voor een verslechtering kan zorgen?

Omdat ik er met mijn hoofd niet bij was... hongerig en met andere dingen bezig. Ik ging in gedachten uit van een verend opgestelde betonplaat (dom, dom, dom) in plaats van van een star opgelegde massa... Mea culpa.

Eric Desart schreef:
Wat is de redenering achter jouw opmerking ter zake (ik onderschat jouw gerelateerde kennis en ervaring niet)?

Overschat echter niet mijn scherpte wanneer hongerig...

Eric Desart schreef:
Ik was eens oppervlakkig aan het zoeken naar een lijst met de eigengewichten van wasmachines (om eens te vergelijken), maar dit lijkt (op het eerste zicht) nog niet zo eenvoudig.


Net aan de monteur gevraagd. Mijn zojuist geleverde Miele weegt zo'n 90 kg, volgens hem.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
john



Sinds: 1-2-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Eric Desart schreef:
Waarom zeg jij dat een betonplaat zelfs voor een verslechtering kan zorgen?

Omdat ik er met mijn hoofd niet bij was... hongerig en met andere dingen bezig. Ik ging in gedachten uit van een verend opgestelde betonplaat (dom, dom, dom) in plaats van van een star opgelegde massa... Mea culpa.

Eric Desart schreef:
Wat is de redenering achter jouw opmerking ter zake (ik onderschat jouw gerelateerde kennis en ervaring niet)?

Overschat echter niet mijn scherpte wanneer hongerig...

Eric Desart schreef:
Ik was eens oppervlakkig aan het zoeken naar een lijst met de eigengewichten van wasmachines (om eens te vergelijken), maar dit lijkt (op het eerste zicht) nog niet zo eenvoudig.


Net aan de monteur gevraagd. Mijn zojuist geleverde Miele weegt zo'n 90 kg, volgens hem.




Ik heb een probleem,volgens mij is dit alleen op te lossen als :

Dat wasautomaten niet geplaatst worden op een houten zolder vloer,maakt niet uit wat je er onder legt,de trillingen gaan er door.

Ook heb ik forse kritiek op de fabrikanten die deze herrieschoppers maken.

Ook hun reclame leuzen zijn misleidend,zoals MIELE er is geen betere,
nu deze maken ook een rot herrie.
Milieu vervuilers extreem,en enorme verspillers van water.
Zelf heb wel ideeën hoe het anders kan zonder vervuiling en herrie.
Maar ze zijn niet creatief ,geld verdienen dat is wat telt.

Ook de overheid moet verbieden dat deze herrieschoppers geplaatst worden op deze plaatsen,vergelijkbaar met afzuigkap vlak bij je slaapkamer raam.
Of de open haard vlak bij je inlaat ventilatie of slaapkamer raam.
Trouwens aan deze vervuiling doen ze ook niets aan.

Deze manier van je wasgoed schoonmaken is prehistorisch en voor je te wassen goed slijt gevoelig en kostbaar.
Ook RADAR of KASSA daar naar e-mailen 100% zeker een automatische respons waar je niets aan heb,10 tallen keren gemerkt dus never again.

Ook de consumentenbond geeft kritiekloos en onvolledige info,jammer
ze moeten ook onder de stenen kijken en niet er alleen boven.

Hun adviezen zijn interessant net als al deze reacties maar het lost weinig op.
Bedankt alle voor de respons.

Sorry voor deze kritiek ,maar helaas is dit gebeurt, veel mensen zijn zo
afwezig .................



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

john schreef:
Ook hun reclame leuzen zijn misleidend,zoals MIELE er is geen betere, nu deze maken ook een rot herrie.
Milieu vervuilers extreem,en enorme verspillers van water.
Zelf heb wel ideeën hoe het anders kan zonder vervuiling en herrie.
Maar ze zijn niet creatief ,geld verdienen dat is wat telt.


Wil je die ideeën eens met ons delen? Ik denk dat, wanneer deze inderdaad haalbaar zijn, er best producenten in geďnteresseerd zijn... Denk aan de stofzuiger van Dyson (die overigens ook een wasmachine hadden, uit productie).

Dyson website schreef:
Dyson wasmachine

De Dyson ingenieurs bestuderen voortdurend allerlei soorten producten. Eén van de producten die ze onderzochten was de wasmachine. Ze ontdekten dat de wasbeweging de stof niet veel bewoog. Daarom duurt het lang om het vuil te verwijderen. Eigenlijk leverde een handwasbeweging betere resultaten op dan een machine met één enkele trommel. Dus probeerde Dyson de handwas na te bootsen door de stof beter te bewegen en te buigen zodat het vuil sneller verdwijnt. In 2000 werd de Contrarotator™ ontwikkeld, 's werelds eerste wasmachine met twee trommels. Opeens kon je grotere hoeveelheden was sneller en met betere resultaten wassen.

Overigens ben ik érg tevreden over mijn Miele met koolborstelvrije motor. Luchtgeluid maakt hij bijna niet, trillingen weet ik niet, hij staat op een betonnen vloer...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.