Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

vandaag op teletekst; de herriemeter
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
e-sonic
Gebruiker


Sinds: 19-6-2006
Berichten: 41
Woonplaats: oosterhout

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 11:36 am    Onderwerp: Opname geluid Reageer met quote

Hallo Bert,

Vanuit NRC van 1 maart, ook nog wel te vinden op de site en vandaag in nrc.nxt,

""
Na het indrukken van de rode knop neemt het systeem het geluid op, er wordt vier seconden teruggesprongen in de tijd.
""


Hoelang de opname duurt, staat er niet bij.

Zover de info vanuit de krant...


PS de smokkelkoffer is van de baan,
het moet een boodschappentas zijn, klasse 1, niet doorschijnend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spectralab bijvoorbeeld, kan opnemen en achteraf alle statistieken berekenen. Wel handig; je kunt dan ff luisteren wat er tijdens eventuele geluidsniveauverhogingen gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans van Setten
KGI kennispartner


Sinds: 27-6-2006
Berichten: 9
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 10, 2010 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Amsterdam (Eigen haard) gebruiken ze de Matron. Ook zijn er diverse gemeente die hem hiervoor gebruiken. Ik vind de 2-kanaals uitvoering overigens wel interessant. Maakt het systeem wel een stuk duurder. Matron kost de helft (mag natuurlijk geen prijzen noemen )

Als 2-kanaals wenselijk is/word, dan kunnen we hierin natuurlijk ook de 2270 in zetten in plaats van de 2250 die er nu in zit. Wink
_________________
ENMO/Brüel & Kjær Nederland B.V. - www.enmo.eu en www.bksv.nl - Nr. 1 in meet- en analyseapparatuur voor Geluid en Trillingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2010 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een artikeltje met wat videomateriaal...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Manja
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 2:37 pm    Onderwerp: De juiste herrie/decibelmeter voor mijn probleem Reageer met quote

Mijn benedenbuurvrouw probeert mij weg te pesten met geluidsoverlast. Het is een gehorig geluid en ik heb vanaf het begin alles gedaan om overlast te voorkomen. Ik heb echter een bendenbuurvrouw die hysterisch reageert op gewone woongeluiden. Dit is inmiddels bevestigd door degene die voor mij in mijn appartement woonde.
Mijn buurvrouw heeft inmiddels op zolder, naast mijn werkkamer (ik werk thuis) en boven mijn woonkamer allerlei apparaten neergezet die enorm veel lawaai produceren, onder andere een electronische koekkoeksklok die elk halfuur zeer hard geluid maakt.
Bemiddeling en overleg zijn mislukt en ik heb inmiddels een advocaat in de arm genomen. Hij wil graag dat ik de geluidsoverlast meet.

Mijn vraag is dus: wat voor soort geluidsmeter moet ik daarvoor hebben? Ik heb al rondgekeken op het forum, maar kan geen duidelijk advies voor mijn situatie vinden. Het moet ook nog eens controleerbaar zijn dat ik er niet mee heb gesjoemeld.
Naar boven
Manja
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 2:39 pm    Onderwerp: Sorry, typefout Reageer met quote

Sorry, in mijn vorige bericht staat "gehorig geluid"; dat moet uiteraard "gehorig gebouw" zijn.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 5:51 pm    Onderwerp: Re: De juiste herrie/decibelmeter voor mijn probleem Reageer met quote

Manja schreef:

Bemiddeling en overleg zijn mislukt en ik heb inmiddels een advocaat in de arm genomen. Hij wil graag dat ik de geluidsoverlast meet.

Mijn vraag is dus: wat voor soort geluidsmeter moet ik daarvoor hebben? Ik heb al rondgekeken op het forum, maar kan geen duidelijk advies voor mijn situatie vinden. Het moet ook nog eens controleerbaar zijn dat ik er niet mee heb gesjoemeld.

Het lijkt me dat die advocaat niet veel zin heeft om jou te helpen.

Hij weet best dat jij persoonlijk, door eigen metingen, niet aan juridisch onbetwistbare gegevens kan geraken en zelfs niet eens aan serieus bruikbare gegevens, en dat jij hulp moet inroepen van experts, ofwel via de woningbouwvereniging, de gemeente, politie, een studiebureel, de rijdende rechter, enz.
Die advocaat zou jou moeten adviseren in de te volgen weg met exacte adviezen. Niet stijl: zoek het maar uit en leg het maar op mijn bureel.

En hou dit eens bij elkaar in één topic.

Hier is ook een zeer uitgebreid document over juridische mogelijkheden (kijk onderaan):
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586
Lees die topic eerst even, en vergeet dat jij door het kopen van een meter, gelijk welke, dit probleem op deze wijze kan aanpakken.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manja, lees ook hier...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Manja
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2011 11:02 am    Onderwerp: Geluidsmeting in geval van burenoverlast Reageer met quote

Tja, daar heb ik niet veel aan... Mijn advocaat heeft mij nog veel meer goede adviezen gegeven (onder andere politie bellen bij overlast en bij bedreiging (dat gebeurt namelijk ook); ik heb niet de indruk dat hij er geen zin in heeft.
Maar het is nu eenmaal zo dat jij als benadeelde met bewijzen moet komen. Ik ben op zoek naar een apparaat, dat in aanwezigheid van bestuursleden van de VVE (vereniging van eigenaren) ingesteld wordt en dan "vast" staat. Het gaat niet alleen om de advocaat, het moet ook dienen om het bestuur van de VVE te overtuigen dat ik echt last heb.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2011 12:33 pm    Onderwerp: Re: Geluidsmeting in geval van burenoverlast Reageer met quote

Manja schreef:
Tja, daar heb ik niet veel aan...
<knip>
.......Ik ben op zoek naar een apparaat, dat in aanwezigheid van bestuursleden van de VVE (vereniging van eigenaren) ingesteld wordt en dan "vast" staat. Het gaat niet alleen om de advocaat, het moet ook dienen om het bestuur van de VVE te overtuigen dat ik echt last heb.

Manja,

Jij wil blijkbaar gewoon niet horen wat Geluidforum en ik jou vertellen. Ik begrijp dat jij met problemen zit, maar dat verandert niets aan de realiteit.

Jij bent geen akoesticus, je praat over behoorlijk dure apparatuur waar jij geen idee van hebt hoe deze te bedienen, je weet niet hoe je dit probleem zou moeten toetsen aan bestaande regelgeving en wetgeving, als klager zelf is jouw bewijskracht haast nihil zonder objectieve quantificering van het probleem, en het probleem doet zich op alle mogelijke willekeurige tijdstippen voor.
Of wil jij een tent in je woonkamer plaatsen voor het bestuur van de VvE? Dat kan je nu ook, als zij daartoe bereid zouden zijn.

Jij bent niet op zoek naar een apparaat (de "wat"), maar naar "wie". Hier zijn reeds tips voor gegeven. En die wie moet iemand zijn met de apparatuur, ervaring en achtergrond om dergelijke meetgegevens in een zinnig rapport te vertalen waaruit wel of niet blijkt dat jouw klachten juridische grond hebben.

Alleen al het feit dat je hier blijft aandringen op dit materiële apparaat, vertelt ofwel dat jij je advocaat verkeerd verstaat, ofwel dat die jou slecht adviseert.
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Di Mrt 15, 2011 12:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2011 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om dan maar een naam te noemen: Het apparaat dat je nodig hebt is de Matron...

In gebruik bij diverse gemeenten en woningbouwverenigingen. Misschien kan de leverancier je in contact brengen met iemand die hem (met een adviseur) verhuurt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans van Setten
KGI kennispartner


Sinds: 27-6-2006
Berichten: 9
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2011 11:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Om dan maar een naam te noemen: Het apparaat dat je nodig hebt is de Matron...

In gebruik bij diverse gemeenten en woningbouwverenigingen. Misschien kan de leverancier je in contact brengen met iemand die hem (met een adviseur) verhuurt.


Ja, dat kan!

Kijk eens bij de fa. Aberline Akoestisch Advies.

Misschien dat die u verder kunnen helpen.

Groeten,
Hans
_________________
ENMO/Brüel & Kjær Nederland B.V. - www.enmo.eu en www.bksv.nl - Nr. 1 in meet- en analyseapparatuur voor Geluid en Trillingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 8:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je voor die tip Hans! Misschien handig om die firma (je klant naar ik aanneem) te wijzen op het bestaan van dit forum (en de advertentiemogelijkheden) Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2013 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na de MATRON en de herriemeter een soortgelijk apparaat: http://www.cirrus-trojan.co.uk
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pvdg
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2013 9:43 am    Onderwerp: meetsysteem Reageer met quote

Grappig om hier te lezen over deze toepassing 3 jaar geleden mijn beste vriend geholpen met een probleem met zijn moeder in een verzorgingstehuis die beschuldigd werd ` s nachts de tv te luid aanzetten. Een Metrao koffer van ons gepakt, drempelwaarde voor de audio opname en alarmering ingesteld en gaan. Per overschrijving werd 5 min audio opgenomen(de 2 m vooraf en de rest). Iedere ochtend keek mijn vriend op de website of er niveau overschrijdingen geweest waren. Uiteindelijk hebben wij ook nog de kinderen van de andere ouders toegang moeten geven tot de website en zelfs live audio streaming aan moeten zetten om het probleem uit de wereld te helpen.
In de huidige tijd zou je gewoon tablet of smartphone met een app kunnen neerleggen daar zit alle benodigde functionaliteit in het is gewoon onzin om dit met dure type 1 meters te meten. Er bestaat geen objectieve geluidsnorm voor dus heeft meten ook geen zin. Het vaststellen van het geluid, de periodiciteit en een indicatief niveau lijkt mij voldoende.
Peter van der Geer
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.