Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolerende folie (latex met 'gewichtjes')

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2010 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.popsci.com/technology/article/2010-02/ultra-thin-noise-cancelling-panels-shut-out-bass

Gewoon wat latex spannen en klaar!
Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
http://www.popsci.com/technology/article/2010-02/ultra-thin-noise-cancelling-panels-shut-out-bass

Gewoon wat latex spannen en klaar!
Mr. Green


Dit verhaaltje las ik een aantal jaren geleden al. Buiten dit topic om zegt het mij dat er eigenlijk bijster weinig verandert op technisch gebied t.a.v. geluidsbestrijding.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2010 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
bert stoltenborg schreef:
http://www.popsci.com/technology/article/2010-02/ultra-thin-noise-cancelling-panels-shut-out-bass

Gewoon wat latex spannen en klaar!
Mr. Green


Dit verhaaltje las ik een aantal jaren geleden al. Buiten dit topic om zegt het mij dat er eigenlijk bijster weinig verandert op technisch gebied t.a.v. geluidsbestrijding.


Tis net de zwaartekracht.
Die wil ook maar niet veranderen; alle zweverts blijken bij nadere beschouwing altijd weer stevig met beide benen op de grond te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2010 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou toch eens graag metingen en meer details hierover zien.

Het principe dat er achter zit (op het eerste zicht) is dat deze massa voor een tegenfase trilling zorgt (als dat kan in deze situatie).
Dat heeft zijn beperkingen natuurlijk.
Het zou wel leuk zijn om hier eens iets meer (technisch, akoestisch) van te zien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2010 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Ik zou toch eens graag metingen en meer details hierover zien.

Het principe dat er achter zit (op het eerste zicht) is dat deze massa voor een tegenfase trilling zorgt (als dat kan in deze situatie).
Dat heeft zijn beperkingen natuurlijk.
Het zou wel leuk zijn om hier eens iets meer (technisch, akoestisch) van te zien


Soortgelijk artikel op New Scientist

Zie vooral ook de drie links op deze pagina. Nu geen tijd zelf te lezen (ga ik echter zéker doen) maar misschien zit er iets bij!

Quote:
Zhiyu Yang webpage at The Hong Kong University of Science and Technology Department of Physics

2009 research publications of the Hong Kong University of Science and Technology Department of Physics

A 2008 paper on earlier version of the research, 4 page pdf - Membrane Type Acoustic Metamaterial With Negative Dynamic Mass

Simple membrane type metamaterial that can exceed the mass density law of sound attenuation by 200 times. Shocked

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2010 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon even snel (kom hier nog wel op terug):

Geluidforum, het is echt goed dat je dit afgesplitst hebt van het originele topic.

Bert let er nu eens op dat je geen niet of amper ter zake off-topic dingen in een topic plakt (zeker niet als die ernstig verloopt). Mensen steken er echt een pak werk in en je plakt er zo maar wat aan, wat de waarde van dat topic naar beneden haalt (en niet leuk voor degene die dat werk erin steken).
Je kan gewoon een eigen topic starten, of dit nu gewoon grappig is (de klassieke magie in akoestiek) of hier wel degelijk iets inzit dat de moeite is om even dieper op in te gaan.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2010 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Eric,
Je hebt gelijk. Ik ben nu eenmaal een hansworst, maar ik word behandeld. Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.