Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isolatie/dj overlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 5:52 pm    Onderwerp: Isolatie/dj overlast Reageer met quote

Hallo,

Ik woon sinds kort in een nieuw kamercomplex. Het is een pand waar vroeger kantoren in zaten. Die worden nu verhuurd als kamers. En niet echt goedkoop. Het is een pand waar iedereen zn eigen gang gaat. Alleen zijn de muren niet echt dik en derhalve gehorig. Nu wil ook het feit dat ik een aspirant DJ naast me heb wonen. Je begrijpt het al...
Na een hoop gedoe heb ik m een tweede waarschuwing van de verhuurder weten te geven, nadat hij er voor mij al een gehad heeft. Bij de volgende is het exit. Nu betwijfel ik dit en wil ik dit ook helemaal niet, want het is voor de rest wel een aardige jongen. Maar hij vind wel dat het een studentenhuis is, en dat er daarom meer moet kunnen. Wat eigenlijk nergens op slaat. Regelmatig hoor ik uren zijn muziek en dan vooral die bas. HEERLIJK. Maar niet heus. Het gaat niet heel ver, maar ik heb er toch echt wel last van. Ik wil zijn muziek helemaal niet horen. Of dat nou smiddags of savonds is. Nu ben ik best wel tolerant. !-1.5 uur kan wel, maar het is echt uren achter elkaar. Ja, volgens de wet mag dat, zegt hij... Het zal allemaal wel. Ik heb m nog eens gesproken en min of meer overeengekomen dat ie t zo zacht mogelijk doet (koptelefoon doet ie niet, en muziek moet een bepaalde sterkte hebben, anders werkt het niet...) en af en toe wat harder. Het zal dus irritant blijven.

Nu vroeg ik me af of van dat schuimrubber daartegen helpt (tegen de wand). Voor de bas. AIXfoam bijvoorbeeld? Het kan niet te veel kosten ;

Groeten,
Naar boven
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Of wellicht iemand ook ervaring met een dj als buur en hoe er mee om te gaan?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2010 7:30 pm    Onderwerp: Re: Isolatie/dj overlast Reageer met quote

Gast schreef:

Nu vroeg ik me af of van dat schuimrubber daartegen helpt (tegen de wand). Voor de bas. AIXfoam bijvoorbeeld? Het kan niet te veel kosten ;

Neen dat werkt niet (ongeacht het merk).
Dergelijke zaken zijn behoorlijk arbeidsintensief en relatief kostelijk.
Verder is het niet zeker dat alleen het isoleren van de scheidingswand helpt.

En start even met deze:
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586

En een vraag aan geluidforum:
Kan je deze link eens in elk gerelateerd subforum zetten in koeien van letters a.u.b.?
Iets als:
BURENLAWAAI: LEES DIT EERST!

Gast, dit is niet persoonlijk bedoeld, maar een zodanig veel terugkomende vraag ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 8:14 am    Onderwerp: Re: Isolatie/dj overlast Reageer met quote

Eric Desart schreef:
En een vraag aan geluidforum:
Kan je deze link eens in elk gerelateerd subforum zetten in koeien van letters a.u.b.?
Iets als:
BURENLAWAAI: LEES DIT EERST!


U vraagt, ik draai (vet ging helaas niet in het berichtenoverzicht Confused)...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.