Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoekwoning of tussenwoning?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Opeltje
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 1:20 pm    Onderwerp: Hoekwoning of tussenwoning? Reageer met quote

Beste lezers,

Ik ben in dubio over 2 koopwoningen, beide in dezelfde straat (bouwjaar 1984), de ene een hoekwoning de andere een tussenwoning. Ik twijfel over de hoekwoning omdat:

- Naast de hoekwoning is parkeergelegenheid voor zo'n 8 auto's; in hoeverre zul je binnen in de woning de auto's horen (starten, sluiten van deuren etc.)?

- Tevens is naast de woning, ook een straat naar achterliggende straten. Zul je dit rijdende verkeer opmerken? Rijden niet hard voorbij i.v.m. de te maken bochten.

- En wanneer mensen langs jouw buitenmuur lopen en ze praten (of misschien roepen), in hoeverre zul je dit opmerken in huis?

Zoals jullie merken heb ik nog nooit in een hoekwoning gewoond (natuurlijk heb je profijt dat je aan 1 zijde geen buren hebt, maar als je veel geluiden door je buitenmuur zal horen geeft dit ook niet veel 'winst').

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een buitenmuur (spouwmuur) is vrijwel altijd beter geluidsisolerend dan een tussenmuur tussen twee aangrenzende woningen.

Vond net deze interessante link waarin ook akoestiek/geluidsisolatie aan de orde komt.

Ook interessant te weten. In wat voor huis woon je nu (en bouwperiode daarvan).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Opeltje
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Woon nu in een tussenwoning, ik weet dat de scheidingswanden zijn van blokken van zand kalksteen. e
De voor- en achterwand lijkt wel karton als ik daarop klop/sla. Deze zijn ook erg gehorig wanner er voor de deur iets gebeurt/passeert etc. Idem dito aan de achterzijde. Weet dat met behangen toendertijd het behang daar ook ontzettend moeilijk te verwijderen was (zelfs met een professionele stoommachine).
Bouwjaar 1984.

bedankt voor de link, ga mij daar eens even in verdiepen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.