|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JC
Sinds: 23-7-2010 Berichten: 2
|
Geplaatst: Vr Jul 23, 2010 9:44 am Onderwerp: Geluidsruimte landbouwbedrijf |
|
|
Hallo
Binnen onze gemeente wil zich een landbouwbedrijf vestigen. Ik ben aan het uitvogelen welke geluidsnormen van toepassing zijn, maar kan hierbij wel wat input gebruiken. Als ik aansluit bij de normen uit besluit landbouw (45, 40, 35 op gevels), dan krijgt de boer gezien de afstand tot woningen (ongeveer 200 meter) behoorlijk geluidsruimte. Kan ik deze normen ook opschroeven tot 50 meter van de grens van de inrichting?
Graag jullie reacties!
mvg. JC |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Vr Jul 23, 2010 10:05 am Onderwerp: Re: Geluidsruimte landbouwbedrijf |
|
|
JC schreef: | Hallo
Binnen onze gemeente wil zich een landbouwbedrijf vestigen. Ik ben aan het uitvogelen welke geluidsnormen van toepassing zijn, maar kan hierbij wel wat input gebruiken. Als ik aansluit bij de normen uit besluit landbouw (45, 40, 35 op gevels), dan krijgt de boer gezien de afstand tot woningen (ongeveer 200 meter) behoorlijk geluidsruimte. Kan ik deze normen ook opschroeven tot 50 meter van de grens van de inrichting?
Graag jullie reacties!
mvg. JC |
Ben zoiets wel eens tegengekomen. Betrof echter een 'artikel 19' situatie (ik heb geen idee wat het is overigens) waarbij een fabriek(je) en enige andere industrie op een perceel met landbouwbestemming stond (er was nog geen bestemmingsplanwijziging doorgevoerd, blijkbaar). In onderhavig geval (hinder bij naburige woonbebouwing, nieuwbouw) werd door gemeente de norm aangehouden op 50 meter van de perceelgrens. Hoe dit juridisch in te kleden is weet ik verder niet... _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
|
|