Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

extra last door verlaagd plafond ??
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kom je voor de raad van state en dan zegt de tegenpartij (Peutz) dat je een wettelijk ontoelaatbare meetmethode hebt toegepast.
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2010 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud schreef:
Mijn buren zijn naar de VVE gestapt.
Eric Desart schreef:
Wat betekent "WE"?

'k zou het wel leuk vinden een antwoord te krijgen.

In mijn Browser zag die VVE er als WE uit, sorry. Het is slechts in het invoervenster van dit bericht dat het verschil mij duidelijk werd.

Dus vraag wordt: Wat betekent "VVE"?
Het is misschien nuttig te beseffen dat afkortingen niet steeds (grensoverschrijdend) begrepen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2010 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_van_Eigenaars

Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2010 9:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud schreef:
Mijn buren zijn naar de VVE gestapt.
Ik ben nu op basis van het huishoudelijk regelement gesommeerd om binnen 3 weken een geluidstechnisch rapport te produceren.

Bedankt geluidforum,

Hé het is leuk die principiële verschillen tussen Nederland en België te lezen.

Toch blijft bij mij een juridische vraag (gewoon uit interesse). Op basis van welk argument kan iemand gedwongen worden zijn onschuld aan te tonen?
Ruud het lijkt mij toch nuttig dat je dit eens grondig leest.

In deze situatie voelt dit aan als de omgekeerde wereld. Er bestaat toch zoiets als "onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is"?

Ofwel zijn hier bij oplevering metingen gedaan in functie van toetsing aan de normen, ofwel was deze constructie zodanig dat algemeen geaccepteerd werd dat door het standaard karakter voldaan werd aan de normen.
Het is de buur die bouwtechnische wijzigingen aangebracht heeft. Blijkbaar lopen de periodes van het ondervinden van overlast en deze bouwtechnische aanpassing hand in hand.
Duidelijk is dat bij deze aanpassing geen enkel advies ingewonnen werd inzake de mogelijke geluidstechnische gevolgen van deze aanpassing (de akoestisch dwaze constructie ondersteunt deze veronderstelling). Dit werk werd gewoon uitgevoerd door iemand die wel handig was met zo'n plafond en ingebouwde verlichting (waarvoor het plafond hoofdzakelijk voorzien werd), maar nooit een seconde stilstond bij mogelijke geluidseffecten.

In hemelsnaam, op basis van wat kan Ruud gesommeerd worden tot dergelijke belangrijke kosten van onderzoek, en niet de partij die bouwtechnische aanpassingen gedaan heeft, waarvan met zekerheid kan gesteld worden, zelfs zonder enig onderzoek, dat zij de geluidstechnische eigenschappen gewijzigd hebben?
Het betreft hier, zoals ik begrijp uit deze topic, een wijziging van een éénwandig systeem naar een, akoestisch behoorlijk slecht ontworpen, dubbelwandig systeem.
Zelfs een huishoudelijk reglement kan toch niet tegenwettelijk zijn?

Het lijkt mij:
  • dat deze VvE uitgaat van de overgesimplificeerde en foute veronderstelling dat het bijgevoegd plafond geen enkele andere invloed kan hebben dan een 0- of toegevoegde waarde (in min of meerdere mate) t.o.v. vroegere situatie. Maar dat iets toevoegen nooit een achteruitgang kan zijn.
    .
  • dat ze een dergelijke lekenredenering toch eerst moeten checken, als is het maar oppervlakkig.
    .
  • gevoelsmatig dat hier zowel aan de kant van de buur, als van de kant van het VvE sprake is, of kan zijn, van wel of niet verwijtbaar nalatig gedrag.
Nu is het blijkbaar zo dat, op basis van andere ervaringen, in Nederland meer via individuele overeenkomsten (in algemene zin) geregeld kan worden dan in België, waar alles wat tegenwettelijk is gewoon ongeldig is, of het nu wel of niet in contracten of overeenkomsten staat.
Niettegenstaande dat heb ik toch vraagtekens op basis van wat dat Ruud kan gesommeerd worden tot kosten voor onderzoek.
Naar mijn Belgisch gedachtenpatroon heeft het VvE hier een foute en juridisch niet te verantwoorden beslissing genomen.

Edit: tekst wat uitgebreid en later formatering wat aangepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruud



Sinds: 24-5-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric e.a.
Ik heb offerte aangevraagd bij het buro Geluidconsult in Amsterdam/Amersfoort.
Ik heb gevraagd of ze het volgende willen onderzoeken.
1. Meten van basisniveau van de onafgewerkte betonvloer (26cm dik= 21cm constructief en 5cm cementdekvloer op een plek waar geen verlaagd plafond onder is aangebracht.
2. Meten in de beide slaapkamers waar geen verlaagd plafond onder is aangebracht.
3. 2 metingen in de woonkamer, waar wel een verlaagd plafond is onder aangebracht.

Vraagstelling is dan:
1: bepalen van de uitgangswaarde van de bamboo vloer in de beide slaapkamers. Hopelijk voldoet die aan de eis.
2: Er van uitgaan dat de cijfers van de vloer in de slaapkamers de waarde is van de hele vloer voordat het verlaagd plafond werd aangebracht.
3: Door vergelijking van de cijfers van de isolatie in de slaapkamers met die van de woonkamer een conclusie formuleren over de afname van de geluidisolatie door toepassing van het verlaagde plafond.
Morgen krijg ik hier een offerte voor.
Ik heb de V.V.E. gemeld dat ik het er niet mee eens ben dat deze kosten voor mijn rekening komen.
Duidelijk is wel dat er onderzoek moet komen. Ik heb mijn huis te koop staan en wil niet achteraf door de koper op een verborgen gebrek aangesproken kunnen worden.
Bedankt voor alle steun tot nog toe.
Ik neem aan dat het geen probleem zal zijn na het onderzoek hier op de site hier op in te gaan.
Mochten er nog raadgevingen zijn waar in het onderzoek verder op gelet moet worden dan zie ik graag een reactie.
groet Ruud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruud



Sinds: 24-5-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het onderzoek kost € 1300 met rapportage en een advies kost daarnaast nog eens €300. Ik heb het onderzoeksvoorstel naar de V V E gemailt.
Van de V V E kreeg ik daarna het voorstel om het onderzoek op kosten van ongelijk uit te laten voeren. Ik ben daar akkoord mee gegaan. Mijn buren vonden het risico te groot dat ze € 1600 zouden moeten betalen en hebben daarop hun klacht in getrokken.
Dus nu geen onderzoek. Misschien later nog, maar dat heeft de tijd.

Bedankt forum voor het meedenken

verrassend dat geluidshinder een stuk minder wordt op het moment dat het de klager zelf geld kan gaan kosten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 10:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud,

Bedankt voor deze informatie, en goed voor jou.

Smile Langs mijn, of beter de wetenschappelijke kant, is het spijtig dat er nu geen uitsluitsel komt over wat er reëel aan de hand is.
Twisted Evil Maar 1300 of 1600 € uitgeven alleen om onze nieuwsgierigheid te bevredigen is inderdaad een pak geld.

Ik vermoed dat die inderdaad last hebben, maar mogelijk nu inzien dat het risico inderdaad bestaat dat zij zelf of in belangrijke mate mee oorzaak zijn.
Zij kunnen beter dit geld spenderen om dit mogelijk zelf na te zien en eventueel aanpassingen uit te voeren.

Ik had reeds vroeger (voorwaardelijk, als mijn veronderstellingen zouden kloppen) het volgende bedacht:
Dat vals gyproc plafond bij hen is in wezen geplaatst om verlichtingsspots flush in weg te kunnen werken.
Als zij dat gyprocplafond terug afbreken en dezelfde hoogte gebruiken om hier een spanplafond in te leggen (met minerale wol boven) krijgen zij visueel hetzelfde effect. Ook hier kunnen spots ingebouwd worden. EN hebben zij tegelijkertijd een sterk verbeterde akoestiek binnen hun ruimte (in plaats van het vermoedelijke huidige probleem).
Voorbeeld: http://www.spanplafond.nl/schouten_015.htm
Maar er zijn er meerderen die dergelijke dingen kunnen plaatsen. Zie ook hier: Spanplafonds

Mr. Green Krijg ik nu die 300 euro ? (grapje...)


Laatst aangepast door Eric Desart op Ma Okt 11, 2010 11:05 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud schreef:
Bedankt forum voor het meedenken

verrassend dat geluidshinder een stuk minder wordt op het moment dat het de klager zelf geld kan gaan kosten


Jij bedankt voor deze update.

Inderdaad veranderen zaken voor klagers vaak snel wanneer er geld (mogelijk uit hún zak) mee gemoeid is...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.