Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

[link] B&K Geluidniveaumeter 'jarig'

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 16, 2010 1:25 pm    Onderwerp: [link] B&K Geluidniveaumeter 'jarig' Reageer met quote

Vandaag de 50e verjaardag van de (draagbare) geluidsniveaumeter!

Lees hier een leuk stukje erover...


_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 16, 2010 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk hé. Stukje geschiedenis.

Enkele jaren terug heb ik er zo een gekregen van een Nederlandse gemeente (alleen was de filter niet meer te vinden), nog in een houten kist.
Die was daar toevallig, bij een of andere grote kuis uit een brandkast gekomen, en niemand had er een idee van dat dat ding nog bestond.

Alleen zeer spijtig had iemand vele jaren terug de batterijen erin gelaten met het gekende gevolg (ontdekte ik later eerst).

En bij John Sayers (dat forum) had iemand, 'k zou de type terug op moeten zoeken, maar zeker één van de allereerste, in een nog splinternieuwe houten, zelfs prachtig beklede kist, dat ding was blijkbaar nooit of misschien één of twee maal gebruikt, geërfd (beter: zat bij al de rommel uit de erfenis). Dat ding had ook blijkbaar nooit of amper licht gezien, geen enkele verkleuring was waar te nemen.

Die vroeg of hij dat toestel nog kon gebruiken (als studio hobyist) en of dat een goed toestel was. Die had er echt geen benul van wat hij in zijn handen had, zeker door de perfecte nieuwstaat van die meter.
Voor hem was dat gewoon een oud ding en vroeg zich af of het eigenlijk nog de moeite was, of zin had om dat bij te houden.
Ik bood hem direct aan dat ik hem een splinternieuw toestel zou kopen, met veel meer mogelijkheden in ruil voor die B&K.
Maar tegelijk was ik ook te eerlijk, ( Smile verdomd toch), en kon het niet laten hem duidelijk te maken dat hij een unicum in zijn handen had dat in een kristalkast thuishoorde als uitstalling, geen ding om te gebruiken.

Ze zeggen: "Eerlijk duurt het langst". Erg dat dat klopt, daardoor ben ik niet aan dat toestel geraakt, en duurt het eeuwen voor zich nog zo'n kans voordoet. Ik ben dol op dergelijke dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.