Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroenn
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2010 8:32 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast Reageer met quote

Korte inleiding:

Ik woon in een éénkamer-appartement. Sinds 4 maanden heb ik een nieuwe buurman, vanaf het begin was het al raak. Buurman heeft een subwoofer en heeft deze met regelmaat hard aan staan, tijden variëren van 8 uur 's ochtends tot 02.00 's nachts. De afgelopen maanden ben ik meerdere malen bij hem aan de deur geweest, elke keer zegt hij het te begrijpen, zet de muziek zachter maar bijna de volgende dag is het weer hetzelfde liedje. 2 weken geleden na een lange collegedag (zit in de laatste periode van mijn studie) wederom overlast, ik heb weer bij hem aan de deur geweest en gezegd dat ik een permanente oplossing wil, buurman beloofde andere boxen aan te schaffen/bass er af te halen etc. De laatste dagen is het echter weer ellende.... Wat moet ik in vredesnaam doen? Volgens mij heb ik alle paden bewandeld om het als goede buren op te lossen, ik vrees dat een klacht indienen de enige mogelijkheid is.

Daarnaast rookt de buurman geregeld wiet, ik heb het dan over 4 a 5 dagen per week. De stank is werkelijk te smerig voor woorden.

Hopelijk hebben jullie een aantal tips, ik word behoorlijk radeloos.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2010 9:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit al gelezen? <-- Klik
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Jeroenn
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Opzich ken ik de juridische stappen, echter blijf ik toch enige hoop houden om het zelf op te lossen. Ik vrees dat het gewoon vervelend wonen wordt als ik instanties er bij ga halen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2010 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

De boete voor burenoverlast (wanneer wordt die eigenlijk opgelegd?) gaat in 2011 in elk geval óók 15% omhoog (zie hieronder):


_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2010 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
De boete voor burenoverlast (wanneer wordt die eigenlijk opgelegd?) gaat in 2011 in elk geval óók 15% omhoog.

Dat is niet om het aantal overtredingen te laten dalen, maar om meer geld in kas te krijgen.

Boetes omhoog om begroting rond te krijgen
Quote:
Boetepot

De nieuwe verhoging van allerhande boetes moet de schatkist in totaal ruim vijftig miljoen euro opleveren en wordt op Prinsjesdag bekendgemaakt. In 2008 gingen de boetes gemiddeld met twintig procent omhoog.

Eigenlijk werk je de staat hier tegen met nu braver te worden. ( Wink is dat niet strafbaar op zich? Staatsondermijning of zo?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2010 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vroeger was dat hoogverraad > Onthoofding...

Maar weer terug on-topic Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2010 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Om het weer goed te maken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overtreding_%28strafrecht%29
http://wetboek.net/Sr/431.html
Quote:
Wetboek van Strafrecht
Titel II. Overtredingen betreffende de openbare orde
Artikel 431

Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord.

Dit is dus een artikel open voor interpretatie inzake ernst van de feiten.
Mogelijk ondersteunt het APV dit.
Maar hoe dit alles in detail juist werkt weet ik niet.

De politie heeft tevens de bevoegdheid de toepassing van het APV af te dwingen.
Dus mogelijk hebben zij hier ook het uitschrijven van boetes, maar minstens het opmaken van PVs tot hun bevoegdheid.

In België kan een politie bijvoorbeeld een boete geven voor ongehoorzaamheid bij weigering documenten (v.b. rijbewijs of ID) te laten zien bij rechtsgeldige vraag hunnerzijds.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.