Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidhinder mechanische ventilatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jobojobo
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2010 12:29 pm    Onderwerp: Geluidhinder mechanische ventilatie Reageer met quote

Nu de temperaturen weer warmer worden, en ik meer de ramen opzet wordt ik helaas weer geconfronteerd met mijn grote ergernis: het constante gezoem/gelfuit/ van het ventilatiesysteem van het bedrijfsgebouw tegenover mijn huis.

Het pand staat op ca. 7 meter afstand, en is 2 verdiepingen hoog. In het midden van het dak staat de ventilatie/neiuwbouw 2004/2005.

Overdag, 's avonds en s'nachts gaat het maar door...Heb even de ramen opengehad aan de voorkant, maar het irriteert me zo dat ik ze ook maar weer dicht heb gedaan.

Ik benhet dus helemaal zat nu en heb advies nodig> Wat kan ik doen om het gebrom te verminderen. in het gebouw zitten een aantal bedrijven: op de 2e etage alleen kantoren, beneden zit een restaurant, een kapper en een tandarts. Maar nu, op zondagmorgen, wordt er nergens gewerkt. Kan dan die ventilatie niet uit? Kan ik dat eisen? kan ik eisen dat de ventilatie na tussen 1800 en 700 uit gaat? Of dat de ventilatie na 5uur verminderd wordt? (alleen het rest. is dan nog open).

Ik weet niet wie eigenaar is van het gebouw en weet dus niet wie ik aan moet schrijven.

Kan iemand mij zeggen welke stappen ik moet doorlopen om e.e.a in gang te zetten? Moet ik eerst naar de gemeente om uit te zoeken of er een vergunning voor is? En als ik weet wie ik aan moet schrijven, wat moet dan de inhoud van de brief zijn? kan ik mijn eisen kracht bij zetten door te wijzen op bepaalde wetgeving??

Wie kan mij adviseren?

Overigens heb ik ook bijzonder veel hinder van de kapper die hier 7 meter vandaag zit: zijn 8 TL buizen staan naar buiten gericht en schijen precies bij mij naar binnen. Heel vervelend: ramen van onder tot boven, en vervelend vooral in de winter want de kapper is 3 avonden per week open Sad Dit is oftopic/weet ik, maar misschien is er iemand die hier ook vertand van heeft.

Ik ben het helemaal zat nu Crying or Very sad
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jul 11, 2010 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit al gelezen? <-- Klik

Het lijkt me een bedrijvenverzamelgebouw. In dat geval klacht melden bij de eigenaar van het gebouw en (eventueel daarna) bij de gemeente. Gemeente heeft de plicht te handhaven en e.e.a. te beoordelen (d.m.v. meting).

De oplossing voor een ventilator (of zelfs aan airco-unit) zijn niet extreem complex.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.