Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Verkeershinder op balkon (8 hoog)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HenkP



Sinds: 18-5-2010
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2010 9:25 pm    Onderwerp: Verkeershinder op balkon (8 hoog) Reageer met quote

Hoi,

ik woon sinds 6 maanden in een appartement (2 verdiepingen, 8ste en 9de). Met de ramen dicht valt de geluidshinder van een vrij drukke weg redelijk mee alhoewel ik graag een fluisterkast had gehad.
Het probleem is de overlast als ik op het balkon zit, of op de slaapkamer de deur open heb. er komen veel auto's, bussen en brommers langs.
Het geluid lijkt via het plafond op het balkon de kamers in te kaatsen. Het geluid klinkt 9 verdiepingen hoog net zo hard als op straat niveau.

Ik denk dat de betonnen constructie en glazen schotten die me van mijn buren scheiden, het geluid versterken.

Ik vraag me af of er oplossingen voor dit probleem zijn, bv geluids absorberend materiaal tegen het plafond van het balkon aanbrengen?

Iedere tip is welkom

Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2010 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een suskast laten plaatsen als onderdeel van het venster kan toch alsnog? Informeer bij de kozijnenleverancier of fabrikant of bij een van de suskastenfabrikanten.

Absorptie, mits voldoende dik, kan helpen, maar verwacht geen wonderen. Vaak wordt absorptie toegepast tegen de onderzijde van het balkon van de bovenbuur (het plafond van het eigen balkon zogezegd). Houtwolcement of speciale steenwolplaten (bijvoorbeeld Rockfon Facett) zijn het meest gebruikelijk. Dikte minimaal 50 mm voor laatstgenoemde, voor houtwolcement geniet het aanbeveling achter de plaat een mineraalwolplaat (steenwol/glaswol) te voorzien.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HenkP



Sinds: 18-5-2010
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2010 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal eens navragen of het vervangen van mijn dauerlufting door fluisterkasten mogelijk is. Ik weet niet of dat een kwestie van vervangen is, of dat 'het gat' groter moet worden gemaakt.

het aanbrengen van geluidsabsorberent materiaal op het plafond van mijn balkon was inderdaad waar ik aan dacht. Dank je wel voor de tips voor mogelijk oplossingen.

Het moet op een of andere manier opgelost worden dat er niet teveel van te zien is vanaf de straat kant anders moet het namenlijk door de VVE worden goedgekeurt.

mvrgr
Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2010 7:17 pm    Onderwerp: Re: Verkeershinder op balkon (8 hoog) Reageer met quote

Hoi henk,

wij hebben een paar echte fluisterkasten te koop.

groetjes
Corrie
HenkP schreef:
Hoi,

ik woon sinds 6 maanden in een appartement (2 verdiepingen, 8ste en 9de). Met de ramen dicht valt de geluidshinder van een vrij drukke weg redelijk mee alhoewel ik graag een fluisterkast had gehad.
Het probleem is de overlast als ik op het balkon zit, of op de slaapkamer de deur open heb. er komen veel auto's, bussen en brommers langs.
Het geluid lijkt via het plafond op het balkon de kamers in te kaatsen. Het geluid klinkt 9 verdiepingen hoog net zo hard als op straat niveau.

Ik denk dat de betonnen constructie en glazen schotten die me van mijn buren scheiden, het geluid versterken.

Ik vraag me af of er oplossingen voor dit probleem zijn, bv geluids absorberend materiaal tegen het plafond van het balkon aanbrengen?

Iedere tip is welkom

Henk
Naar boven
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf nooit in een hoge flat gewoond, maar ik heb gehoord van iemand die daar wel heeft gewoond, dat de flat inderdaad als een soort klankkast kan werken. Het maakt dan weinig uit hoe hoog je zit.

Er zijn inderdaad materialen te verkrijgen die je aan kunt brengen onder het balkon van de buurman die het geluid absorberen.

Als je dan geen permanente constructie maakt, dan kun je het eventueel ook weer makkelijk verwijderen.

Ik begrijp dat je toestemming wilt van de vve. Controleer even goed of zij er ook echt een stem in hebben. Soms is het echter beter om slapende honden niet wakker te maken.

Je hebt een goede kans dat wanneer je het materiaal gewoon aanbrengt niemand er iets van zegt, zeker niet als het qua kleur gelijkend is en het niet opvalt. Je woont zoals je zegt 8 hoog. Dat is vanaf de grond waarschijnlijk moeilijk te controleren voor de vve. En als niemand er last van heeft moet het geen probleem zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.