Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Gelijkwaardige oplossing

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BB
Gast





BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2010 3:06 pm    Onderwerp: Gelijkwaardige oplossing Reageer met quote

Via de gelijkwaardige oplossingen kan je de Ra uitrekenen van o.a een deur. formule: Ra-eis =48-10*log(270*A/GO)
A=5,42 en GO = 121, hoe bereken je en wat is dus de uitkomst?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2010 6:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

10*log(270*A/GO)

Wat is die "A" en die "GO"?
Ik vermoed dat dit komt uit een of andere Nederlandse rekenmethode?
Slaat dit op een spleeteffect?

Jij vraagt hier ook: "hoe bereken je". Wat bedoel jij hiermee? Jij hebt zelf letterlijk de formule opgeschreven .....
Weet je niet wat logaritmes zijn?
Wat betekent de zin: "via de gelijkwaardige oplossingen" in deze context? Gelijkwaardig aan wat?

Als jij meer uitleg en context geeft kan je waarschijnlijk ook een beter antwoord krijgen.
Voor iemand die niet weet op wat die A en die GO terugslaat is dit meer een raadseltje.
Jij moet dat toch ergens vandaan hebben? Vragen stellen is een kunst op zich ....
Om een probleem op te lossen moet je het eerst exact en duidelijk definiëren.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2010 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric, dit heeft te maken met het Nederlands Bouwbesluit. Ik kon met enig Googlewerk (ben t.a.v. bouwkunde en akoestiek geen expert) dit rapport (PDF) vinden waarin de formule (op pagina 39) wordt genoemd. De enige achterliggende vraag van de starter van het topic lijkt mij dus het juist invoeren op een rekenmachine of in Excel.

De uitkomst van de formule met de door starter opgegeven waarden van A en GO bedraagt 37,2 overigens... Dat je er zonder achterliggende kennis weinig mee kunt ben ik met je eens.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2010 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks,

Ik kende dit document niet.

Geef hier de basislink (gewoon volledigheid) die het in context plaatst zonder direct de PDF te moeten downloaden:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=w1099

En gerelateerde links:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=18239#20

Die site van VROM is goed georganiseerd niet? Wel fijn ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2010 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Die site van VROM is goed georganiseerd niet? Wel fijn ......


Niet helemaal waar... De indeling is de laatste jaren regelmatig gewijzigd, waarmee doorgelinkte artikelen onvindbaar werden Rolling Eyes
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Okt 05, 2010 3:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Evil or Very Mad Verdorie >>>>> jij hebt weeral eens gelijk.

Mijn eigen links leiden niet naar de paginas die ik bedoelde. Je wordt nu omgeleid via algemene zoekpaginas.
Dit was niet hoe ik het bedoelde. Direct linking schijnt behoorlijk verwarrend, zelfs onmogelijk te zijn. Is behoorlijk vervelend en irritant.
Code:
Van deze link:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=w1099
maakt hij automatisch:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties?#ref-vrom

en van deze:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=18239#20
maakt hij:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bouwregels?#ref-vrom
Ik had deze omleiding voorheen niet gemerkt en ging uit van de veronderstelling dat hij gewoon naar de blz. zou leiden zoals ik ze bedoelde.

PS: Twisted Evil Is echt geen uur nu, maar mijn in Nederland wonende broer belde mij terug wakker (uit diepe slaap) om 00:30 uur. Meer dan een uur aan telefoon gehangen. Een gekke inval van hem, hij wou mij gewoon uitnodigen voor een etentje morgen (= eigenlijk vandaag). Moet slaap terug vinden .... Zou dat zijn Vlaamse, Broerse of Hollandse kant zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 1:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klaas,

Je hebt je berichtje inzake de VROM site terug laten verdwijnen?
Dat was nuttige informatie. Het feit dat ik (nog) niet reageerde betekent niet dat ik het berichtje niet apprecieerde. Jouw bericht was duidelijk en sprak voor zich. Ik vind het spijtig dat het weg is nu (ook als info voor anderen).
Ik hoop dat je mijn 'niet reageren' niet als nonchalance of onbeleefdheid interpreteerde. In dat geval mijn excuses hiervoor.

Het maakte duidelijk dat we gewoon moeten worden om via andere wegen naar de VROM documenten moeten gaan zoeken en linken.

Het blijft echter vervelend dat bestaande links niet meer werken (tenzij men hier een oplossing zou voor vinden). Dat moeten veel links in veel documenten en fora zijn.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.