Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidhinder ten gevolge van begraafplaats

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Toos,

Houdt jouw berichtje ook een vraag in ?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
toos
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 3:08 pm    Onderwerp: geluids overlast Reageer met quote

Hallo.

Ja ,ik was even vergeten sorry.

Maar wat mag de maximale DB zijn voor een kerkhof.
Misschien een gekke vraag maar voor ons erg belangrijk.
Of gelden daar geen regels voor,

groet toos
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Toos,

Een begraafplaats zélf is volgens deze link geen geluidgevoelige bestemming. Maar dat is helemaal geen antwoord op jouw vraag (helaas).

Ik denk dat Michiel of Walter er misschien meer van weten en hoop dat een van hen (of beiden) snel even 'binnenvalt' / 'binnenvallen'...

Welke hinder bedoel je specifiek:
  • Verkeer in verband met de begraafplaats;
  • Bijhouden van begroeiing;
  • Anders?
Enig Googlen leert dat er wel begraafplaatsen zijn met een Milieuvergunning. Of daar ook eisen t.a.v. geluidsproductie in staan? Rolling Eyes

Opmerking: Op termijn zal ik deze vraag in een apart onderwerp plaatsen. Momenteel laat ik het even zo, zodat iedereen het onderwerp makkelijk terug kan vinden....
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
toos
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor uw antwoord.

Maar het gaat er om dat de gemeent ewaar in wij wonen buiten de bebouwde kom een begraaf plaats heeft gemaakt(naast ons dus)
In het begin hebben ze belooft om te zorgen dat de heg tot 2 meter hoog zou worden zo dat wij niet op het kerkhof konden kijken.
Maar ja wie gelooft nu nog een gemeente he ze doen waAr ze zelf zin in hebben en zei hoeven niet naar begrafenissen te kijken wanneer zei van het mooie weer geniet WIJ WEL.
Ook brieven of email,s hebben bij hun geen effect ze sturen een heel klein briefjes met ,dat dat de regels zijn en dat zei zich daar aan hebben gehouden.
WAAR IS HET RESPECT VAN DEZE GEMEENTE .... NERGENS DUS.

Het kerkhof ligt dus in het buiten gebied naast ons en wij fokken friesepaarden ,wanneer er een begrafenis is kunnen we buiten niks doen uit respect. Maar als de gemeente nu gewoon een muur of een hoge heg plaatst hoeven wij niet altijd op onze tenen te lopen.

Dus wij moeten ons altijd inhouden.

Daarom vroeg ik hoeveel DB een kerkhof mag hebben.
Ik had inmiddels een web site gevonden met de volgende tekst.

Een kerkhof mag GEEN last hebben van omgevings geluid de DB bedraagt maximaal 40DB.
Een kerkhof is een stilte gebied.

Misschien heeft u hier wat aan.

En dat een provincie dit toe laat is mij helemaal onduidelijk.
Dat er een kerkhof is oke maar dat de gemeente geen respect toon voor ons en de mensen die worden begrafen vinden wij een schande.


Maar onze gemeente doen heel veel domme dingen geld verspilling noemen we dat.

groet toos
Naar boven
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 6:56 pm    Onderwerp: begraafplaats <> paarden Reageer met quote

Hebben jullie last van geluid van het kerkhof, heeft het kerkhof last van jullie (of menen ze dat)?

Staat de belofte van de gemeente om een hek/heg te maken op papier?

Wat voor soort aktiviteiten zijn buiten niet te doen als er een berafenis aan de gang is (wat zou je dan eigenlijk willen doen), en hoe weet u of dat wel of niet kan?

Voor zover ik nu heb kunnen onderzoek gelden er geen algemene regels/grenswaarden voor begraafplaatsen. Het is zeker niet zomaar een stiltegebied. Stilte gebieden zijn dat pas als deze door de provincie als zodanig zijn aangewezen, in de regel gaat het 'natuur'gebieden. Mogelijk is het wel een geluidgevoelige bestemming. Uw aktiviteit mag dan op het kerkhof niet meer dan 50 dB(A) veroorzaken, gemiddelde over de hele dag (tuseen 7:00 en 19:00), en niet meer dan 70 dB(A) piek. Deze waarden zijn alleen strenger als er geluidonderzoek heeft plaats gevonden waarmee strengere grenswaarden gemotiveerd zijn, of indien door de gemeente formeel een geluidbeleidsplan is aanvaard waarin voor het gebied waar u woont (en werkt) een afwijkende geluidgrens is vastgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
toos
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 8:33 pm    Onderwerp: begraafplaats. Reageer met quote

Hallo.

Sorry, voor de late reactie, was even aan het bed gekluisterd.
En bedankt voor uw antwoord

Wij hebben last van het volgende.

De begrafenissen kunnen we van af onze terras volgen ook wanneer er wordt gesproken.
Mijn man kan niet zijn paarden beleren op dat moment en er kan niet worden gereden in de bak.
Maar die gene die het kerkhof bezoekt staat gewoon bij de heg te gapen, dus we kunnen beter binnen gaan zitten.
Ook gebruiken joggers het als een hard loop baan.
Er worden s, nachts drugs verhandeld.
De heg houdt geen geluid tegen en het ligt tussen 3 drukke wegen, dus het is altijd heel veel lawaai.
We hebben de gemeente daarom gevraagd om er wat aan te doen, want toen het werd aan gelegd zou er een heg van 2 meter hoog tussen komen DUS NIET.
Van de gemeente kun je niks verwachten alleen als het om de woz waarde gaat willen ze wel innen .Wie profiteerd nu in deze maatschapij?????van ons
wij zijn nu genoodzaakt om een schutting om onze tuin te zetten, met het gevolg dat we niet meer naar onze mooie friesjes kunnen kijken.
Wij zeggen altijd maar zolang het niet bij BURGEMEESTER OF WETHOUDERS IN DE TUIN IS DAN IS HET GOED.
Als de burgemeester hier zijn stek had was dit niet gebeurd,dan waren de heggen wel tien meter hoog.onze burgemeester woond lekker rustig heeft geen last van auto,s ,treinen,vrachtauto,s (ook s,nachts)en de 2 rotondes die zowat voor onze deur liggen.
Als je net buiten je dorp woont dat ben je een soort vuilnis belt waar alles wordt gedumpt.
Wat hebben wij als burgers nu nog te vertellen .HELEMAAL NIKS want een gemeente wil alleen geld innen en niet naar de burgers luisteren.
Ik dacht altijd dat een gemeente er voor de burgers was maar deze gemeente niet die wil alleen maar hun ding.

Zo ik heb even mijn hart weer gelucht want het is gewoon niet te begrijpen.
Zelfs toen ze de begraafplaats aan legden in 2003 heb ik al melding gemaakt dat de heg die er tussen kwam niet hoog genoeg was/is na 5 jaar is hij nog maar een meter dat betekend dat we nog 5 jaar moeten wachten tot hij 2 meter is.

We staan met de rug tegen de muur .
Je hebt tegen woordig greenwal en dat schijnt het geluid tegen te houden ,maar ook daar zijn ze niet gevoelig voor.
Nee hun ding gaat voor.

Als wij alles hadden geweten hadden we bezwaar aan getekend maar ze hebben ons toen belooft dat we er geen last van zouden hebben,maar het tegen deel is waar.
2x en soms3x in de week wordt het gras gemaait de paden met een bladblaser schoon geblazen .met de bos maaier de hoge pieken weg gemaait.en daar zit je dan op je terras met de heledag dat gezoem.
Het is echt geen aanstellen maar gewoon vreselijk irritant en dan nog het schoffelen ze staan meer te kijken dan dat ze wat doen DUS WEG VRIJHEID.

En dan kun je nog zo vaak een briefje naar de gemeentes S
sturen MAAR ZE DOEN ER GEWOON N IKS AAN.

groetjes toos
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toos,

Het is goed je hart te luchten.
Het maakt het echter ook moeilijk om te analyseren wat er aan de hand is.
Of een heg nu 1 of 2 meter hoog is die gaat geen geluid tegen houden.

Je rond dingen nogal af: 2003 + 5 = 2008.
Hoeveel brieven heb je echt reeds geschreven? Naar de juiste mensen?
Heb je echt al rustig de verantwoordelijke van de gemeente bezocht om dit RUSTIG door te praten. Niet vertellen dat die onvindbaar is hé.

Als je echt in je recht staat, en je wordt uitsluitend geconfronteerd met onwil, en je hebt er wat geld voor over kan je een expert inroepen die dergelijke dingen beter kan beoordelen of je kan naar de rijdende rechter stappen.
Hier is een topic met link naar de rijdende rechter
Er is hier ook echter een link naar een klachten site.

Dit is misschien een ideetje voor geluidsforum om een gesloten topic te maken waar dergelijke links verzameld worden, eventueel als een soort FAQ of hoe ook.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien beter nog dan de rijdende rechter, de Nationale Ombudsman (speciaal voor 'communicatieproblemen' tussen particulier en overheden): www.ombudsman.nl

Sorry Eric, weet geen belgisch equivalent. Jij?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum,

Ik zou die eens moeten opsporen.

Recent kwam ik te weten dat er een ombudsman is voor sociale woningbouw (nationaal of Vlaams gewest) gevestigd in Brussel (maar heb geen link).
De stad/regio Antwerpen heeft een ombudsman. Ik denk andere steden ook.
Of er nationaal iets is moet ik opsporen.
En in hoever of hoeveel en hoe diep dat die al die zaken kunnen behartigen weet ik niet.

Wij hebben huurders en eigenaarsverenigingen, maar hoe diep die gaan weet ik niet in functie van dergelijke vragen?

Ik heb persoonlijk weinig ervaring met deze dingen.

Ik leer dergelijke zaken ook meestal via het net.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het werkelijk zó eenvoudig zijn Eric?

www.ombudsman.be

Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mr. Green
Ik geef mij onvoorwaardelijk over .....


EDITED:
Grappig, wij hebben ombudsmannen bij de vleet, voor van alles en nog wat.
Laughing Vanaf nu zijn al mijn problemen opgelost.

Signed
Probleemloze Eric
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch2
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Topicstarter schrijft onder andere dat zij niet met de paarden bezig mag, omdat die 'moet'. Ik vraag me dan wel af hoe topicstarter concludeert dat er sprake is van enige verplichting hieromtrent.

Ik zou gewoon lekker bezig gaan met die paarden. Als men er extreem overlast van ondervindt, dan komt die gewenste, beloofde, geluiddempende tussenwand er echt wel. Als topicstarter over zich heen laat lopen en zich erin berust maar continu binnen te verschansen, dan gaat er niet automatisch wat veranderen.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik nu al meerdere malen het advies lees je bij geluidproblemen te wenden tot de RIJDENDE rechter. Dit is geen reeele optie.

De rijdende rechter is een televisie programma. Een televisieprogramma is er vooral op gericht om heel interessant te zijn voor de kijker, anders wordt het immers niet bekeken en is het vrij snel over en uit.

Ga gewoon naar de normale rechter. Dan hoeft niet half Nederland mee te genieten van jouw problematiek. Bovendien gelden er voor de rijdende rechter andere regels dan voor de normale rechter. Deze regels beperken vooral jouw mogelijkheden om je recht te halen. Ook wordt er bij de rijdende rechter veel aandacht besteed aan de emoties en mening van de beide partijen. Dit terwijl dit geen enkele juridische relevantie geniet. Dit wordt alleen gedaan om het programma inhoud te geven en aantrekkelijker te maken om te kijken.

De rijdende rechter is tevens vormgegeven als vaststellingsovereenkomst. Dit is heel wat anders dan een officiele gerechtelijke uitspraak.

De kans bovendien dat je geselecteerd wordt voor het programma is bijzonder klein. Het kost ook heel veel tijd en moeite om zo'n tv programma te maken. Van alle miljoenen juridische problemen in Nederland is totaal geen plek bij de rijdende rechter.

Wat je ook ziet bij de rijdende rechter, is dat er verschrikkelijk veel aandacht wordt besteed aan de persoonlijke kanten van beide partijen. Bijna de gehele uitzending gaat hierover. Dan komt tenslotte de 'uitspraak' en daarbij wordt nimmer enige aandacht meer besteed aan alles wat de partijen naar voren hebben gebracht. Feit is dat de rijdende rechter in principe veel efficienter kan, maar daar kiest men bewust niet voor ivm het kijkgenot.

In een normale juridische procedure zal de rechter een partij snel afkappen wanneer er allerlei zaken naar voren worden gebracht die juridisch niet relevant zijn. Een normale rechter werkt onder tijdsruk. Een zaak moet zo snel als mogelijk worden beslecht.

Die rechter zal erop gericht zijn de onderste steen zo snel mogelijk boven water te krijgen om zo snel als mogelijk een valide uitspraak te kunnen doen. De rechter interesseert zich totaal niet voor alle persoonlijke meningen van partijen. De rechter heeft ontzettend veel zaken af te doen. Die gaat echt zijn of haar tijd niet verdoen aan triviale zaken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.