Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 

FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isoleren riolering

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tino
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2025 9:31 pm    Onderwerp: Isoleren riolering Reageer met quote

Hi! In een oud (1920) huis willen wij in een kamer in de kelder gaan slapen. Vochtwering en ventilatie si allemaal al geregeld. Alleen loopt er een riool buis in de bovenhoek langs de muur (meter of 6 lang). Daar zat een omkisting omheen die we nu weer gaan maken. Die wil ik zo goed mogelijk isoleren zodat we het zo min mogelijk horen als boven buren douchen of doortrekken terwijl wij al in bed liggen. (Verticale stortbuis komt helaas ergens halverwege de kamer in deze buis.)

Ik zat er zelf aan te denken om polypress schuim of Métisse PMA katoenen platen tussen de rachels te plaatsen, en dan af te sluiten met Gyproc Habito (vrij zwaar gipsplaat).

Ik vind het lastig om te vergelijken welke van die twee platen (polypress of PMA katoen) bv beter zal werken. En wat genoeg is. Je kunt polypress natuurlijk van 120kg/m3 tot 300kg/m3 kopen, en elk weer in verschillende diktes.

Tot slot las ik hier ergens anders nog over Green Glue. Ik zou ook twee lagen gipsplaat kunnen doen met dat er tussen. Maar goed waar hou ik op? Smile. Of doe ik dat beter dan een van de andere opties?

Ik heb ook geen zin om duizend(en) euro's uit te geven aan een rioolomkisting zoals je wellicht begrijpt Very Happy.

Tips?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed