Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Is dit overlast?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martijn k
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2009 10:35 pm    Onderwerp: Is dit overlast? Reageer met quote

Ik woon al 4 jaar in een prettig appartementencomplex. Sinds 2 maanden is mijn vriendin bij mij ingetrokken en is een andere ruimte als slaapkamer gaan fungeren.
Wij hebben 2 katten, laminaat vloer met daaronder van die groene platen en werken onregelmatig.
Wij draaien 's avonds geen harde muziek, doen onze schoenen uit, en kijken vaak wat tv en praten wat alvors te gaan slapen.
Toch heeft onze onderbuurman last van ons. Dit begon met bonken op zijn platfon wanneer ik bv even door mijn woning liep. Ook is er weleens door de katten wat omgevallen. In plaats te denken "wat vervelend, er valt wat" uitte dit zich in flike bonken op het platfond. Tot op dit moment heb ik geen enkele keer met meneer gesproken en weet niet eens hoe hij eruit ziet.
Deze week lijkt de hele situatie te escaleren. Woedend heeft dhr 's nacht op de bel staan drukken, terwijl wij gewoon aan het slapen waren. Ik heb hooguit iets tegen mijn vriendin gezegt, ben een keer naar de wc gegaan of een kat is van een tafel af gesprongen. Ik onteken niet dat dhr dit niet hoor, het is nou eenmaal een gehoorig complex
'S morgens belde Dhr. weer aan en vertelde met woedende stem geen oog dicht gedaan te hebben. Tot een normale discussie is het dus geen enkele keer gekomen, en door zijn agressieve houding lijkt dat nu ook moeilijker te realiseren.
Wat kan ik doen, want overlast veroorzaken is het laaste wat ik wil. Daarbij maakt het me ook flink chagrijnig dat ik bijkbaar niet op een normale, bescheiden manier kan leven in mijn eigen huis. Ik heb de indruk dat Dhr obsessief met omgevingsgeluiden bezig is in een gehoorig appartementencomplex waar het geven en nemen is.
Wie heeft er tips?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 1:12 am    Onderwerp: Re: Is dit overlast? Reageer met quote

Martijn k schreef:

Wie heeft er tips?


De sticky in dit subforum: http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586

En specifiek de bemiddeling in deze (uit zelfde topic):
http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html

Ofwel zelf tot een rustig gesprek komen met buur ofwel via bemiddeling.
Zeggen 'het kan niet' helpt niets. Het niet doen leidt alleen van kwaad naar erger.

Gevoeligheid aan geluid is zeer persoonlijk.
Je gebuur kan overgevoelig zijn. Zijn frustraties over andere zaken kunnen zich uiten in dit probleem. Jij kan meer geluid maken dan je zelf vermoed. De isolatie van die woningen kan slechter zijn dan gewenst.
Hoe dan ook je moet hier uit komen.
Over rechten spreken triggert verdediging, geen begrip.

Als dit ECHT onmogelijk blijkt (alleen dan) en hij je normaal rustig leven onmogelijk maakt moet je actie nemen via klacht(en) tegen hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.