Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Zo Mei 16, 2010 6:24 am Onderwerp: Akoestische Kwaliteit klaslokalen (BO/VO) |
|
|
Ik ben informatie aan het verzamelen over een artikel omtrent akoestiek, spraakverstaanbaarheid, nagalm en achtergrondgeluid in klaslokalen.
Veel beschikbare informatie en onderzoeken zijn Amerikaans (uitgaand van klassen met een hinderlijk brommende airco ), Engels, Nieuw-Zeelands en Belgisch. Nederlandse publicaties over dit onderwerp (behoudens commerciële, bijvoorbeeld van Ecophon), kom ik niet tegen.
Weet iemand Nederlandse info (onderzoeken, richtlijnen anders dan die van de RGD)? Bij voorbaat dank! _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
Sinds: 18-5-2006 Berichten: 1451 Woonplaats: Antwerpen/België
|
Geplaatst: Zo Mei 16, 2010 10:18 am Onderwerp: |
|
|
Jij praat over Nederlandse info. Dit kan zowel op Nederlandstalige als Nederland als land terugslaan:
Hoe dan ook, voorlopig reeds (ik kijk nog wel even verder ook, moet weg nu):
http://www.kuleuven.be/bwf/projects/klaslokalen/
Site, linker menu en sublinks een beetje afzoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
|
Geplaatst: Ma Mei 17, 2010 8:29 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad erg onduidelijk van me. Ik bedoel Nederlandse publicaties, dus geen Belgische (de publicaties van KU Leuven ken ik) _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
Sinds: 18-5-2006 Berichten: 1451 Woonplaats: Antwerpen/België
|
Geplaatst: Ma Mei 17, 2010 3:10 pm Onderwerp: |
|
|
Geluidforum.
Ik heb ettelijke Nederlandse dingen gevonden, maar geen van hen verwijst naar duidelijke Nederlandse officiële voorschriften.
Meer algemene beschrijvingen en referenties naar goede akoestiek in het algemeen, de Amerikaanse studies, externe referenties enz.
Het zou leuk zijn dat de goede dingen die jij zou vinden dat je die hier ook zet.
Dan hebben we een topic waar interessante dingen van klaslokaal akoestiek bij elkaar komt. |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
|
Geplaatst: Ma Mei 17, 2010 7:01 pm Onderwerp: |
|
|
Eric Desart schreef: | Het zou leuk zijn dat de goede dingen die jij zou vinden dat je die hier ook zet.
Dan hebben we een topic waar interessante dingen van klaslokaal akoestiek bij elkaar komt. |
Ik zal t.z.t. het artikel, mét de gebruikte (internet)bronnen gelinkt, zéker hier op het forum plaatsen... _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
|
Naar boven |
|
|
|