Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Heeft een 10 dB isolatie (ondervloer) wel nut?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 12, 2011 8:21 pm    Onderwerp: Heeft een 10 dB isolatie (ondervloer) wel nut? Reageer met quote

Beste,

Ik heb last van mijn bovenburen. Ik hoor elke stap die ze zetten. Ik weet 100% zeker dat ze geen isolatie hebben.
Bij een brief die we gekregen hebben van de woonvereniging staat dat je minimaal een 10 dB isolatie moet hebben.

Helpt deze 10 dB wel tegen voetstappen etc? Het ziet er in mijn ogen wel heel dun uit.

MVG,
Eric.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jun 12, 2011 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het helpt. 10dB is (heel ruwweg) voor het gevoel een 'halvering' van het geluid.

Als die vloer er zonder ondervloer ligt zou je dit zeker aan moeten kaarten bij je verhuurder of VVE.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 12, 2011 10:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Ja, het helpt. 10dB is (heel ruwweg) voor het gevoel een 'halvering' van het geluid.

Als die vloer er zonder ondervloer ligt zou je dit zeker aan moeten kaarten bij je verhuurder of VVE.



Dank u!
Naar boven
Eric
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric schreef:
Geluidforum schreef:
Ja, het helpt. 10dB is (heel ruwweg) voor het gevoel een 'halvering' van het geluid.

Als die vloer er zonder ondervloer ligt zou je dit zeker aan moeten kaarten bij je verhuurder of VVE.



Dank u!



Ik hoop echt dat het zal gaan helpen aangezien die mensen ook op hakken lopen wat een herrie maakt. Ik neem aan dat er geen bepaalde schadevergoeding te krijgen is voor het (1 jaar lang) zonder isolatie rondlopen in huis?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric schreef:
Ik neem aan dat er geen bepaalde schadevergoeding te krijgen is voor het (1 jaar lang) zonder isolatie rondlopen in huis?

Mr. Green Dit is een nieuwe. Even over nadenken ...... hoeveel % kunnen we hiervan krijgen?
Als jij lichamelijke of geestelijke schade kan aantonen (ziekenhuis- en dokterskosten, opnames) en bovendien het onomstotelijk bewijs kan leveren van het oorzakelijk verband tussen het ontbreken van isolatie en de geleden schade, je kan bovendien nalatig en/of schuldig verzuim aantonen, mits je een top-advocaat neemt, heb je mogelijk een zaak.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Eric schreef:
Ik neem aan dat er geen bepaalde schadevergoeding te krijgen is voor het (1 jaar lang) zonder isolatie rondlopen in huis?

Mr. Green Dit is een nieuwe. Even over nadenken ...... hoeveel % kunnen we hiervan krijgen?
Als jij lichamelijke of geestelijke schade kan aantonen (ziekenhuis- en dokterskosten, opnames) en bovendien het onomstotelijk bewijs kan leveren van het oorzakelijk verband tussen het ontbreken van isolatie en de geleden schade, je kan bovendien nalatig en/of schuldig verzuim aantonen, mits je een top-advocaat neemt, heb je mogelijk een zaak.
 


Grotendeels waar. Lastige zaak. Wat je wél kunt proberen is de huurprijs of een huurverhoging aan te vechten in relatie tot de woonsituatie. Hiervoor zul je echter wel eens moeten informeren bij een huurdersbond of landelijke vereniging (ik weet niet welke, heb een koopwoning).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum,

Lukt dit ook nog voor een verleden situatie? Voor zover ik begrijp is dit de situatie.
Om die reden sprak ik ook over schuldig of nalatig verzuim.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2011 7:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Geluidforum,

Lukt dit ook nog voor een verleden situatie? Voor zover ik begrijp is dit de situatie.
Om die reden sprak ik ook over schuldig of nalatig verzuim.


Is (mogelijk) afhankelijk van wie er eerder was, de huurder of de (nieuwe) vloer van de bovenburen...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.