Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bert stoltenborg Expert
Sinds: 6-8-2006 Berichten: 1007 Woonplaats: achterhoek
|
Geplaatst: Do Jul 19, 2012 2:23 pm Onderwerp: |
|
|
Chapeau, Eric!
Je zult me wel een vervelende mekkerkont vinden dat ik hierover begin, maar ik herinner me dat een aantal jaren geleden een TNO-bolleboos windtunnelmetingen aan schermen heeft gedaan, en tot de conclusie kwam dat de rekenmethode niet klopt.
Geldt voor deze berekeningen dat ze kloppen, of dat ze kloppen als je voor de rechter staat omdat iedereen dezelfde fouten moet maken? |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
Sinds: 2-3-2006 Berichten: 2687
|
Geplaatst: Do Jul 19, 2012 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
bert stoltenborg schreef: | Chapeau, Eric!
Je zult me wel een vervelende mekkerkont vinden dat ik hierover begin, maar ik herinner me dat een aantal jaren geleden een TNO-bolleboos windtunnelmetingen aan schermen heeft gedaan, en tot de conclusie kwam dat de rekenmethode niet klopt.
Geldt voor deze berekeningen dat ze kloppen, of dat ze kloppen als je voor de rechter staat omdat iedereen dezelfde fouten moet maken? |
Dit is voor dit topic (zal ik alvast naar een nieuw topic in Akoestiek verplaatsen?) wat vergaand. De rekenmethode volgt de HMRI norm (gecorrigeerd voor een vervelende fout, volgens Eric). Op grotere afstanden lijkt het me dat wind- of temperatuursgradiënt inderdaad een relevante invloed kunnen hebben op de werking van een scherm. Op kortere afstanden (met name tussen bron en scherm) zal dit effect gering zijn. Het effect zit hoe dan ook NIET in de methode.
Ik vroeg mij af of die fout in de HMRI berekening ergens gedocumenteerd is... _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
|
Geplaatst: Do Jul 19, 2012 4:30 pm Onderwerp: |
|
|
Kwam tijdens zoeken deze PD, bron www.leefmilieubrussel.be nog tegen...
Leuk! Verder zoeken leert dat 'onze' Eric bovenstaande link ook al eens op Wetenschapsforum postte, evenals deze...
Ook vond ik een recent verhaal (PDF) via www.stillerverkeer.nl. Ga ik ook eens nazien... _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com |
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
Sinds: 18-5-2006 Berichten: 1451 Woonplaats: Antwerpen/België
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2012 4:49 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb de eerste post van dit topic aangepast met een uitgebreide EDIT (onderaan)
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=6229#6229
Een nieuwe sterk uitgebreide Excel is ter beschikking (link in eerste post) en deze figuur is uitgebreid (extra parameters) en volledig in het Nederlands gezet.
Er is ook een extra Help pagina bijgekomen in die file.
Het is belangrijke deze nieuwste Excel versie te gebruiken (2 extra parameters toegevoegd), die ik nu ook een versienummer gegeven heb:
Schermwerking v1.0.0.xls
|
|
Naar boven |
|
|
Eric Desart Expert
Sinds: 18-5-2006 Berichten: 1451 Woonplaats: Antwerpen/België
|
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
|
Geplaatst: Vr Jul 27, 2012 7:53 am Onderwerp: |
|
|
Wow! _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
|
Naar boven |
|
|
LordAnubis Gast
|
Geplaatst: Vr Sep 01, 2017 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi, erg bedankt voor je werk.
Kan ik het ook bekijken, want je linken werken niet meer?
Bvd |
|
Naar boven |
|
|
bert stoltenborg Expert
Sinds: 6-8-2006 Berichten: 1007 Woonplaats: achterhoek
|
Geplaatst: Za Sep 02, 2017 5:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of geluidforum dit kan herstellen.
Ik kan ze je wel sturen als je een mailtje naar bertstoltenborg at yahoo com stuurt. |
|
Naar boven |
|
|
Geluidforum Site Admin
|
Geplaatst: Ma Sep 04, 2017 9:06 am Onderwerp: |
|
|
LordAnubis schreef: |
Hoi, erg bedankt voor je werk.
Kan ik het ook bekijken, want je linken werken niet meer?
Bvd |
Was even zoeken (deze stonden op een Dropbox van Eric zelf, volgens mij):
Schermwerking v1.1.0.xls
Schermwerking v1.1.0vereenvoudigd.xls _________________ - Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
|
Naar boven |
|
|
|